Da nije korone, ovih bi dana hoteli viših kategorija u Srbiji bili puni kongresnih turista, a u onim skromnijim boravili bi đaci na ekskurzijama i rekreativnoj nastavi. Manjak gostiju hotelijeri koriste za pripremu objekata za zimsku sezonu i dobijanje sertifikata “Čisto i bezbedno”.
Na tradicionalno najposećenijem Zlatiboru počela je rezervacija zimskih aranžmana, iako neki hoteli još nisu objavili cenovnike.
“Ali, se očekuje u toku naredne nedelje da objave svoje cene koje će biti niže bar za desetak odsto nego prošle godine. Kad je u pitanju Stara planina takođe je interesovanje dosta dobro, interesovanje i iz Srbije i Bugarske i drugih zemalja, tako da sve u svemu mislim da ćemo biti zadovoljni što se tiče zimske sezone”, kaže Georgi Genov, direktor Udruženja hotelijera i ugostitelja HORES.
Petina smeštajnih kapaciteta na Kopaoniku već je prodata i ono što je interesantno dolazak su najavile grupe iz Mađarske, Bugarske, Grčke i Turske.
“Skijališta Srbije su ove godine pripremila četiri nove staze na Kopaoniku, zatim imamo novi sistem za kontrolu karata i nadamo se da ćemo u toku sezone pustiti i gondolu Brzeće- Mali Karaman koja je najveća investicija u turizmu ove godine u Srbiji”, ističe Dejan Ćika, direktor Skijališta Srbije.
Internet prodaja ski-karata za sva skijališta u Srbiji počinje 15. novembra uz popust od 15 odsto.
“Mi se samo nadamo da će epidemijska situacija biti takva da će sva ta putovanja moći da se realizuju. Verujemo da će zahvaljujući i toj zimskoj sezoni i rezultati ukupni u turizmu, odnosno taj ukupan broj domaćih turista i noćenje koja će realizovati ove godine, dostići makar onaj nivo iz prethodne”, ukazuje Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.
Ove godine domaći turista spasava domaći turizam. I sad se kupuje poverenje gosta.
Zato bi bilo lepo kada bi hotelijeri i ugostitelji uskladili cene i kvalitet usluga kako bi zadržali domaćeg gosta i kada jednom granice budu ponovo otvorene.