Ništa nije poput pandemije koja usmeri naš um na ono što je zaista važno. Svake godine brokerski gigant “Charles Schwab” ima 1.000 anketiranih ljudi između 21 i 75 godina, kako bi saznao šta oni misle da im je potrebno kako bi osećali “bogato”.
Magični broj svih učesnika iznosio je oko 2,4 miliona dolara za 2017, 2018. i 2019. Ove godine se, međutim, taj broj smanjio za oko 17% i pao na dva miliona dolara. Pao je još više, za 23%, mereno tokom proteklih šest meseci – u januaru su ljudi rekli da im je potrebno 2,6 miliona dolara da bi se osetili bogato.
Druga shvatanja su se takođe promenila. Pitanje o tome koji faktori najviše doprinose nečijoj ukupnoj sreći – odnosi, zdravlje, novac, životni stil i karijera – pokazuje da je važnost odnosa porasla tokom proteklih šest meseci, dok je novac ostao uglavnom na istom nivou.
Na kraju ankete je uočeno i ovo: uticaj novca na sreću neznatno je opao kod milenijalaca i bumersa, a povećao se kod generacije X.
A šta je sa zdravljem? Milenijalci su jedina grupa koja je rekla da je zdravlje važnije za ukupnu sreću, u junu u odnosu na januar. Zdravstveni doprinos ukupnoj sreći opao je za starije generacije, posebno bumerse.
Vrednost karijere se smanjila kod milenijalaca i generacije X, a ni bumersima više nije najvažniji faktor. Važnost načina života gotovo se udvostručila za bumerse, od januara do juna. To se jasno videlo i nakon 11. septembra 2001.
Centar za istraživanje i razvoj je sproveo anketu na 1.500 ljudi i ustanovio da sada 37% ispitanika želi da više vremena provede s porodicom tokom praznika, a 54% roditelja se trudilo da više vremena provodi sa svojom decom.