Izgradnja Moravskog koridora trebalo bi da počne za koji dan, tačnije 15. decembra na lokaciji u okolini Kruševca. Projektovana dužina auto-puta od Pojata do Preljine je 112,32 km.
Kako su iz Saobraćajnog instituta CIP, koji je projektovao ovaj auto-put, rekli za eKapiju, projektom je predviđena izgradnja 136 objekata.
– Projektovana je izgradnja 79 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka i 21 propust, dve baze za održavanje u Velikoj Drenovi i Adranima, tri parkirališta, tri odmorišta, regulacija Zapadne Morave na kritičnim lokacijama, kao i regulacija određenog broja pritoka i prateća infrastruktura u zoni auto-puta – navode iz CIP-a.
Moravski koridor imaće i 10 denivelisanih raskrsnica – petlji i to Ćićevac, Kruševac istok, Kruševac zapad, Velika Drenova, Trstenik, Vrnjačka Banja, Vrba, Kamidžora, Adrani i Preljina.
Auto-put prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačka Banja, Kraljevo i Čačak i obuhvata teritoriju 84 katastarske opštine.
Moravski koridor između ostalog prolazi i pored Pojata, Stalaća, Čitluka, Velike Drenove, Vrnjaca, Novog sela, Adrana i Mrčajevaca.
Regulacija Morave
Projektom su predviđeni radovi na Zapadnoj Moravi na kritičnim lokacijama u smislu međusobnog položaja reke i auto-puta.
– Radovi na Zapadnoj Moravi podrazumevaju prosecanje rečne krivine, zaštitu stabilnosti obale i rekonstrukciju postojećih odbrambenih nasipa. Na potezu od Popovića do ušća reke Čemernice predviđeno je integralno rešenje regulacije Zapadne Morave gde se formira novo korito delom po trasi postojećeg korita, a delom prosecanjem rečnih krivina u zonama kritičnih lokacija – navode u CIP-u.
Nedavno je potpisan i ugovor sa predstavnicima tursko-američkog konzorcijuma Behtel-Enka, a prema ranijim najavama predsednika Srbije Aleksandra Vučića, vrednost radova se procenjuje na 755 mil EUR. Na tu cifru, kaže, treba dodati još 20%, koliko se, kaže, može očekivati da koštaju dodatni radovi. Preglednu mapu pogledajte OVDE.