S obzirom na to da se u Srbiji najviše voze polovna vozila, kupci se susreću sa mnogim nedoumicama. A jedna od njih je da bi prilikom kupovine polovnih automobila trebalo da ciljate mlađi, ili onaj stariji, ali sa manje pređenih kilometara?
E, sad, odgovor nije tako jednostavan jer je uključeno mnogo faktora koji uz godište i kilometražu utiču na vašu odluku kod kupovine polovnjaka.
Na primer, bitno je, najpre, odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam je prihvatljiva i koja je to oprema bez koje ne možete?
Postoje jednostavne smernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji je automobil pravi za vas, pa tako i kod pitanja o starosti ili kilometraži.
Ali, šta se zapravo može smatrati malom kilometražom kod starijeg automobila? Uopšteno govoreći, bilo koji automobil koji je prelazio manje od 15.000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje može da se smatra vozilom sa malom kilometražom.
Međutim, bitno je ponovo naglasiti da stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili možda su prešli manje od 5.000 kilometara godišnje, što ne znači da oni u sebi imaju još stotine hiljada kilometara vožnje.
Tih prosečnih 5.000 kilometara godišnje moglo bi značiti da je reč o drugom ili trećem automobilu u porodici, koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo na kratkim relacijama, što nikako nije dobro za zdravlje automobila.
Čak i ako je automobil „stajao“ duže, može biti sasvim u redu – sve se svodi na okolnosti.
Sa druge strane, kupovina novijeg automobila sa više kilometara ima svoje izazove.
Noviji automobili imali su manje vremena da bi se prema njima vlasnici loše ophodili, odnosno da bi ih zanemarili, pa se zato često mogu naći u, na prvi pogled, boljem stanju, ali taj sjajni sloj boje i čist enterijer možda skrivaju druge probleme.