Umesto trolejbusa, pored Studentskog trga u budućnosti će prolaziti tramvaji i to najmoderniji – bez kontakne mreže, dok će za trolejbuse ostati mreža u Vasinoj na potezu od Trga republike do Dobračine ulice, kojom se vozila spuštaju u depo. Vasina ulica biće pešačka zona sa tramvajskim koridorom, a u nju će zalaziti i interventna i dostavna vozila.
To je predviđeno u konkursu “Tehnička dokumentacija za proširenje pešačke zone Knez Mihailove – potez Vasina – Uzun Mirkova, sa delom Ulice kralja Petra i Akademskim trgom, sa izradom idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan.” Postupak javne nabavke sprovodi JP Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, u ime i za račun Grada Beograda, Gradske uprave grada Beograda, Sekretarijata za komunalne i stambene poslove.
Buduća pešačka zona trebalo bi da se uklopi u ambijent koji već postoji, a u nju će biti ugrađeni kvalitetni materijali – kamen, drvo, metal.
– Rešenje treba da poštuje predloge rešenja prvonagrađenih projekata za Trg republike i komercijalno-stambeno-poslovni kompleks u Rajićevoj ulici (koji izlazi na Uzun Mirkovu ulicu) i da teži uklapanju sa istim. Čitav potez tretirati kao celinu, a kroz predlog popločavanja ostvariti akcenat na pojedinim prostorima koji su prepoznati kao značajni poput površine ispred Etnografskog muzeja. Projektovati parterno rešenje sa završnom obradom od kamena sa postepenim uklapanjima sa predloženim ili postojećim parternim rešenjem Trga republike, odnosno ulica na kojima je primenjeno parterno rešenje Knez Mihailove ulice – navodi se u dokumentaciji.
Iako će zona biti pešačka, postojaće određeni izuzeci.
– Rešenjem treba predvideti mogućnost ograničenog pristupa dostavnih vozila, kao i vozila hitnih službi u režimu i načinu koji važi u pešačkoj zoni Knez Mihailove ulice – navodi se u dokumentaciji.
Pešačka zona biće obezbeđena stubićima – fiksnim i potapajućim, a biće ugrađen i video nadzor za automatsko prepoznavanje registarskih tablica, kojim se kontroliše ulazak/izlazak u predmetnu pešačku zonu automatskim podizanjem i spuštanjem uranjajućih stubića.
Vozila koja budu ulazila u pešačku zonu kretala bi se tramvajskim šinama.
– Projektom saobraćajnica obuhvatiti projektovanje deonice tramvajske pruge (tramvaj sa autonomijom bez kontaktne mreže) iz usvojenog Idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija-Kalemegdan. Tramvajski koridor će ujedno biti i koridor interventne staze za komunalna i dostavna vozila čiji je ulazak predviđen iz pravca Trga republike – navodi se u dokumentaciji.
Na tramvajskom koridoru predviđeno je postavljanje kamenih ploča kakve već postoje na Trgu, a prostor se ostavlja i za bicikliste.
– Kolovoznu konstrukciju tramvajske pruge/interventne staze predvideti za adekvatno saobraćajno opterećenje. Završni sloj kolovozne konstrukcije treba da odgovara usvojenom završnom sloju saobraćajnice na Trgu republike, odnosno usvojiti krupnu kamenu kocku 20x20x20 centimetara. Pored tramvajske pruge/interventne staze, projektom saobraćajnica je potrebno obuhvatiti projektovanje obostrane biciklističke staze, od početka Vasine ulice do uklapanja sa prelaskom u Kalemegdansku tvrđavu, minimalne širine dva metra po smeru – navedeno je.
Jednim delom u Vasinu će zalaziti i trolejbusi, na putu ka depou preko Dobračine ulice (kojom se i sada spuštaju do garaže na Dorćolu). Za trolejbuse predviđeno je i posebno prilagođavanje kolovoza.