Bilans saobraćajnih nesreća u Srbiji od početka ove godine – više od 9.000 povređenih, gotovo 300 poginulih. Saobraćajna policija sprovodi rigorozne kontrole. Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije za RTS apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju propise.
U toku prethodne nedelje poginulo je šest lica, pet vozača i jedan putnik na motociklu, a do sada u avgustu život je u saobraćajnim nesrećama izgubilo 16 osoba.
“Ako se poredi sa avgustom prošle godine kada je poginulo 40 ljudi, to znači da je stanje trenutne bezbednosti znatno bolje”, ocenio je za Jutarnji program Vladimir Vida.
Ukazao je da je akcenat saobraćajne policije na kontroli prekršaja prekoračenja brzine nekorišćenje sigurnosnog pojasa, testiranje upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola.
Najviše prijava za nekorišćenje pojasa
Vida ističe da je u julu najviše otkriveno prekršaja nepropisnog korišćenje sigurnosnog pojasa, oko 20.000, za prebrzu vožnju je napisano oko 15.000 prijava, korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje oko 6.000, dok je 3.000 vozača isključeno iz saobraćaja jer su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola.
Naveo je da se trenutno kontrola prosečne brzine vrši na auto-putu A1 i A3 odnosno na pravcima od Subotice do Beograda, Beograd Niš i Šid–Šimanovci.
Dodaje da je u toku završna faza puštanja kontrole prosečne brzine na auto putu A2 “Miloš Veliki”, a potom i kontrola na 13 sekcija između Beograda i Niša.
Vida naglašava da nije cilj da se napiše više prekršajnih prijava nego bezbednost saobraćaja i poštovanja propisa.
Posebno ističe da tokom dana presretači rade i otkrivaju prekršaje. Trenutno je, kaže, period kada su angažovani policajci na motociklima u kontroli saobraćaja.
“Oni mogu lakše da uoče prekršaj. Najveći problemi kod vozača dvotočkaša su prebrza vožnja, ali većina njih koristi zaštitnu kacigu i tu su disciplovani”, kaže Vladimir Vida.
Bezbednost dece nema alternativu
Posebno naglašava da su kazne od 100.000 do 120.000 dinara ukoliko se dete prevozi na mestu koje nije predviđeno kao mesto za sedenje.
“Takođe, ukoliko se ne prevozi u bezbednosnom sedištu ili se dete mlađe od 12 godina prevozi na prednjem sedištu kazna je 5.000 dinara. Zaista i dalje svest naših građana nije na dovoljno visokom nivou da shvate da bezbednost dece nema alternativu”, upozorio je Vida.
Naveo je da je ove godine procesuirano 600 prekršaja nepropisnog prevoženja dece.
“Briga o deci je najbitnija. Od početka godine više od 600 dece povređeno u saobraćajnim nesrećama, a sedmoro poginulo. Troje dece je poginulo kao putnici u vozilima u kojima su vozači bili njihovi roditelji nažalost pod uticajem alkohola”, ukazao je Vida.
Saopštio je i da će se s povratkom dece u školske klupe u blizini svake škole nalaziti policajci. Oni će, kako je rekao, kontrolisati poštovanja propisa, pre svega propisanu brzinu, biće angažovani radarski uređaji, ali i kontrolu propuštanja pešaka i način na koji roditenji prevoze decu.
Poručio je da je bezbednost dece prioritet u radu saobraćajne policije i da bezbednost dece nema alternativu.
U tom cilju godinama sprovode akciju saradnje s Ministarstvom prosvete, a predavanja osnove bezbednosti održavaju se za učenike prvog, četvrtog i šestog razreda.
“Dobar je odziv dece, radoznala su, prihvataju, ali problem imamo sa starijima, sa decom bi lako”, smatra Vida.
Primetno je da veći broj naših građana odlučio da odmor provede u Srbiji, zbog toga Vid apeluje na građane da na put kreću odmorni, poštuju brzina i ostale propisi.