Ukupna vrednost nabavke opreme i radova koji se trenutno izvode na aerodromu u Kraljevu iznose nešto više od 10 miliona evra, saopštilo je Ministarstvo građevine.
Kako se navodi u saopštenju, Aerodrom „Morava“ će 28. juna 2019. godine postati i civilni aerodrom i biće osposobljen da na njega sleću avioni tipa B737.
„Radovi i opremanje, koji su obaveza Ministarstva odbrane, izvode se u skladu sa opisom kakav je naveden u tekstu. Paralelno se izvode radovi na pristanišnoj zgradi i njeno opremanje, ali u organizaciji „Aerodroma Srbije“, privrednog društva u vlasništvu Republike Srbije, koje je predviđeno da na Aerodromu „Morava“ bude operater, u skladu sa zakonom”, navode u Ministarstvu.
Na kritike zašto će Lađevcima upravljati preduzeće „Aerodromi Srbije“, kada su još u aprilu prošle godine u gradskoj upravi Čačka tvrdili da postoji opcija da zainteresovani gradovi i opštine naprave zajedničko javno preduzeće koje bi bilo zaduženo za ovu vazdušnu luku, iz Ministarstva saopštavaju da su pomenute lokalne samouprave, zadovoljne radom ove Vlade i da nijednog trenutka nisu pominjale nešto drugo nego spremnost da pomognu postupak osposobljavanja.
„Ta saradnja će svakako biti realizovana, ali ne kroz zajedničko upravljanje, koje nije moguće i nije u skladu sa zakonom, već kroz zajedničko korišćenje pojedinih vrsta vozila i opreme. Kad je reč o ulaganjima u aerodrom i radovima realizovanim u periodu do 2012, ističemo da je na Aerodromu „Morava“ ovo ministarstvo zateklo stanje kakvo smo zaticali i na drugim značajnim infrastrukturnim projektima koje je Vlada iz perioda 2008-2012. ostavila nezavršene”, kažu u Ministarstvu.
„Na delu aerodroma namenjenom civilnom vazdušnom saobraćaju započeti su radovi na pristanišnoj zgradi i sa toliko (ne)izvedenih radova na vojnu, nesređivanu pistu, u cilju promotivnog leta, sleteo je 2011. godine avion ATR-72 „Jat ervejza“ u kojem su bili tadašnji predsednik Srbije Boris Tadić i ministar odbrane Dragan Šutanovac. Netačno je da je pista produžena ili da je bilo šta drugo rađeno na manevarskim površinama. Tačno je da je nešto kasnije završen kontrolni toranj, ali i on nije rađen samo za potrebe civilnog letenja. Pristanišna zgrada je samo u građevinskom smislu završena 2012, ali je značajan deo radova i na ovoj zgradi, kao i na pomoćnim objektima, ostao nezavršen. Za osposobljavanje Aerodroma „Morava“ neophodno je bilo da se prvo formira privredno društvo koje će u skladu sa zakonom biti operater na tom aerodromu i upravljati i koordinirati svim aktivnostima, što takođe nije bilo urađeno. Na kraju, ukazujemo na netačnu tvrdnju da je „u rekonstrukciju i izgradnju objekata na tom aerodromu država od 2010. do 2012. uložila oko deset miliona evra, koliko se pominje i sedam godina docnije. Ukupna ulaganja u tom periodu bila su gotovo dvostruko veća, o čemu je i javnost u to vreme bila obaveštena”, navodi se u saopštenju Ministarstva.