Protest na pružnom prelazu u Trnavi kod Čačka, meštani traže rampu
Protest na pružnom prelazu u Trnavi kod Čačka, meštani traže rampu
28/12/2018
Autor:
Info Press
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
Meštani sela Trnava kod Čačka održali su danas mirni protest zahtevajući od nadležnih da postave rampu na neobezbeđenom pružnom prelazu. Kažu da je na tom mestu već devet ljudi izgubilo život i tvrde da je prema glavnom projektu Javnog preduzeća „Železnice Srbije“ to bio drugi prioritet, posle postavljanja automatske rampe na pružnom prelazu kod bolnice. Pomoćnik gradonačelnika Čačka Milan Bojović navodi da su u „Železnicama Srbije“ obećali da će tokom 2019. godine obezbediti taj prelaz savremenom opremom.
Milanu
Ikoniću je na ovom pružnom prelazu pre pet godina poginuo brat i on sa svojim komšijama
od 2014. godine vodi bitku da se konačno postavi automatska rampa.
“Kad je brat poginuo, voz je išao sto na sat. Oni su rekli da je to normalna brzina. Za mene to nije normalna brzina bez rampe.Došli smo do glavnog projekta u kom su definisane najkritičnije tačke i prelazi na delu pruge od Čačka do Kraljeva. Po tom projektu, prvi najkritičniji pružni prelaz je kod bolnice, drugi je naš, treći u Baluzi, a četvrti u Vapi. Do sada je urađen prelaz kod bolnice i na divlje urađena rampa u Atenici. Pozvali smo 2014. godine inspekciju, došli su i konstatovali da pružni prelaz treba da se uradi i postavi rampa. Od tada nije urađeno ništa. I sa leve i sa desne strane je žbunje što ograničava preglednost. Kada je magla vozače zbunjuje javna rasveta koja se nalazi takođe sa leve i desne strane. Nadležni se oglušuju o naše zahteve, ne reaguju ni na peticije”, kaže Ikonić.
Meštani upozoravaju da na ovom području ima oko pedesetoro dece koju roditelji svakodnevno moraju da odvezu i dovezu iz škole, tako što će preći neobezbeđeni pružni prelaz.
“Najteže nam je kada vozimo decu u školu ili idemo po njih kada se završi nastava. Kada je magla gasimo automobil da bi čuli da li ide voz ili ne. To je jedini način da se on primeti. Na ovoj pravini brzina voza je 100 km/h, zato je potrebna velika pažnja”, ističe Srđan Lisica.
Podršku
protestu su dali i članovi saveta MZ Trnava. Kažu da im je od nadležnih rečeno
da je problem usklađivanje tri rampe na malom prostoru od Atenice do Trnave.
“Imam 62 godine i pamtim da je ovaj pružni prelaz oduvek bio problem. Do sada smo izgubili devet meštana i Srbija više nema dece za bacanje zbog nečije neodgovornosti. Posebno me pogodila činjenica da se ministarka Zorana Mihajlović i direktor policije Rebić prepucavaju na temu ko je kriv i šta će istraga da utvrdi. Nama istraga ne treba posle svega toga što se desilo. Zar je bila potrebna tragedija da bi se obezbedio pružni prelaz? Dece je hvala Bogu sve više, a uskoro bi trebalo da počne da saobraća gradski autobus i zbog toga smo svi uplašeni. Mi jednom u deset godina gubimo po dva do tri života. Dece Srbija više nema za bacanje”, rekao je član saveta MZ Trnava, Mirko Subotić.
U lokalnoj samoupravi navode da je ovaj prelaz infrastrukturno opremljen čime su stvoreni uslovi da se obezbedi. Pomoćnik gradonačelnika Milan Bojović rekao je da će Grad insistirati da se sledeće godine izgradi pružni prelaz na ovoj lokaciji ali i u Mršincima, u Bapskom Polju, gde je takođe bilo smrtnih slučajeva.
“Danas je otvaranje tendera za izbor izvođača radova na dva pružna prelaza, jedan u Baluzi, a drugi u Mršincima. Kada je u pitanju prelaz u Trnavi, više puta smo bili na toj lokaciji i dobili smo informacije od ljudi iz železnica da je taj prelaz već 60-70 odsto opremljen, da je dovedeno napajanje i da su bili stvoreni svi uslovi da se taj pružni prelaz uradi ali da je u poslednjem trenutku i pre nekoliko godina ta rampa preneta u Atenicu. Dobili smo uveravanja od Infrasrukture železnica Srbije da će taj prelaz biti urađen u 2019. godini i mi ćemo svakako uz taj prelaz tražiti i postavljanje automatske rampe na pružnom prelazu u Mršincima – Bapsko Polje, gde postoji velika potreba i gde je bilo nesreća sa smrtnim ishodom”, najavio je Bojović. Prema njegovim rečima, cena jedne rampe kreće se oko 150.000 evra.
Meštani su ukazali i na rastinje pored pruge koje se ne uklanja redovno i naveli da su zahtevi i peticije za rešavanje ovog problema upućivani nadležnim sektorima u JP“Železnice Srbije“. Podsetimo, na pravcu Čačak-Kraljevo ima 26 pružnih prelaza od kojih su smo dva obezbeđena najsvremenijom opremom. Jedna od najvećih nesreća na pružnim prelazima u našem kraju dogodila se 14. oktobra 2005. godine kada je nastradalo pet žena koje su bile u kamionu koji ih je prevozio do jedne obližnje njive gde su trebale da rade za nadnicu. Izlazak na prugu prilikom nailaska voza je uvek fatalan, jer je zaustavno kočenje voza čak 800 metara.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Protest na pružnom prelazu u Trnavi kod Čačka, meštani traže rampu". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Protest na pružnom prelazu u Trnavi kod Čačka, meštani traže rampu
28/12/2018
Autor:
Info Press
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
Meštani sela Trnava kod Čačka održali su danas mirni protest zahtevajući od nadležnih da postave rampu na neobezbeđenom pružnom prelazu. Kažu da je na tom mestu već devet ljudi izgubilo život i tvrde da je prema glavnom projektu Javnog preduzeća „Železnice Srbije“ to bio drugi prioritet, posle postavljanja automatske rampe na pružnom prelazu kod bolnice. Pomoćnik gradonačelnika Čačka Milan Bojović navodi da su u „Železnicama Srbije“ obećali da će tokom 2019. godine obezbediti taj prelaz savremenom opremom.
Milanu
Ikoniću je na ovom pružnom prelazu pre pet godina poginuo brat i on sa svojim komšijama
od 2014. godine vodi bitku da se konačno postavi automatska rampa.
“Kad je brat poginuo, voz je išao sto na sat. Oni su rekli da je to normalna brzina. Za mene to nije normalna brzina bez rampe.Došli smo do glavnog projekta u kom su definisane najkritičnije tačke i prelazi na delu pruge od Čačka do Kraljeva. Po tom projektu, prvi najkritičniji pružni prelaz je kod bolnice, drugi je naš, treći u Baluzi, a četvrti u Vapi. Do sada je urađen prelaz kod bolnice i na divlje urađena rampa u Atenici. Pozvali smo 2014. godine inspekciju, došli su i konstatovali da pružni prelaz treba da se uradi i postavi rampa. Od tada nije urađeno ništa. I sa leve i sa desne strane je žbunje što ograničava preglednost. Kada je magla vozače zbunjuje javna rasveta koja se nalazi takođe sa leve i desne strane. Nadležni se oglušuju o naše zahteve, ne reaguju ni na peticije”, kaže Ikonić.
Meštani upozoravaju da na ovom području ima oko pedesetoro dece koju roditelji svakodnevno moraju da odvezu i dovezu iz škole, tako što će preći neobezbeđeni pružni prelaz.
“Najteže nam je kada vozimo decu u školu ili idemo po njih kada se završi nastava. Kada je magla gasimo automobil da bi čuli da li ide voz ili ne. To je jedini način da se on primeti. Na ovoj pravini brzina voza je 100 km/h, zato je potrebna velika pažnja”, ističe Srđan Lisica.
Podršku
protestu su dali i članovi saveta MZ Trnava. Kažu da im je od nadležnih rečeno
da je problem usklađivanje tri rampe na malom prostoru od Atenice do Trnave.
“Imam 62 godine i pamtim da je ovaj pružni prelaz oduvek bio problem. Do sada smo izgubili devet meštana i Srbija više nema dece za bacanje zbog nečije neodgovornosti. Posebno me pogodila činjenica da se ministarka Zorana Mihajlović i direktor policije Rebić prepucavaju na temu ko je kriv i šta će istraga da utvrdi. Nama istraga ne treba posle svega toga što se desilo. Zar je bila potrebna tragedija da bi se obezbedio pružni prelaz? Dece je hvala Bogu sve više, a uskoro bi trebalo da počne da saobraća gradski autobus i zbog toga smo svi uplašeni. Mi jednom u deset godina gubimo po dva do tri života. Dece Srbija više nema za bacanje”, rekao je član saveta MZ Trnava, Mirko Subotić.
U lokalnoj samoupravi navode da je ovaj prelaz infrastrukturno opremljen čime su stvoreni uslovi da se obezbedi. Pomoćnik gradonačelnika Milan Bojović rekao je da će Grad insistirati da se sledeće godine izgradi pružni prelaz na ovoj lokaciji ali i u Mršincima, u Bapskom Polju, gde je takođe bilo smrtnih slučajeva.
“Danas je otvaranje tendera za izbor izvođača radova na dva pružna prelaza, jedan u Baluzi, a drugi u Mršincima. Kada je u pitanju prelaz u Trnavi, više puta smo bili na toj lokaciji i dobili smo informacije od ljudi iz železnica da je taj prelaz već 60-70 odsto opremljen, da je dovedeno napajanje i da su bili stvoreni svi uslovi da se taj pružni prelaz uradi ali da je u poslednjem trenutku i pre nekoliko godina ta rampa preneta u Atenicu. Dobili smo uveravanja od Infrasrukture železnica Srbije da će taj prelaz biti urađen u 2019. godini i mi ćemo svakako uz taj prelaz tražiti i postavljanje automatske rampe na pružnom prelazu u Mršincima – Bapsko Polje, gde postoji velika potreba i gde je bilo nesreća sa smrtnim ishodom”, najavio je Bojović. Prema njegovim rečima, cena jedne rampe kreće se oko 150.000 evra.
Meštani su ukazali i na rastinje pored pruge koje se ne uklanja redovno i naveli da su zahtevi i peticije za rešavanje ovog problema upućivani nadležnim sektorima u JP“Železnice Srbije“. Podsetimo, na pravcu Čačak-Kraljevo ima 26 pružnih prelaza od kojih su smo dva obezbeđena najsvremenijom opremom. Jedna od najvećih nesreća na pružnim prelazima u našem kraju dogodila se 14. oktobra 2005. godine kada je nastradalo pet žena koje su bile u kamionu koji ih je prevozio do jedne obližnje njive gde su trebale da rade za nadnicu. Izlazak na prugu prilikom nailaska voza je uvek fatalan, jer je zaustavno kočenje voza čak 800 metara.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Protest na pružnom prelazu u Trnavi kod Čačka, meštani traže rampu". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.