Muzičar Rambo Amadeus najavio je koncert (20:00) sa pratećim bendom “Fajv Vinetus” u beogradskoj Kombank dvorani, uz primenu svih epidemioloških mera, koji će biti i uživo onlajn prenošen za čitav svet.
Rambo Amadeus je rekao da se ne nada da će skoro biti stvorene redovne okolnosti za održavanje koncerata, i da je njegov povratak u Kombank dvoranu usledio posle dve godine, jer je „čekao dovoljno“.
„Moj osnovni posao su koncerti, nedostaje mi publika, vjerovatno i ja njima. Dragocen je osećaj kad se skupe ljudi sličnog ukusa i senzibiliteta na jedno mesto. Naravno, pridržavaćemo se najrigoroznijih epidemioloških mera. Ideja je da se svi osećamo bezbedno. Nedopustivo je da kao emancipovani građani doprinosimo širenju zaraze“, naglasio je muzičar.
Rambo je istakao da mu ne pada teško održavanje koncerta uz sadašnje ograničavajuće pandemijske mere, jer su mu „jasni uzroci i posledice“.
„Solidaran sam za lekarima koji bukvalno umiru na radnim mjestima boreći se sa koronom. Svira mi se pred publikom, makar imali dozvolu da sviramo za samo 50 ljudi“, naglasio je muzičar.
Prema njegovim rečima, svest da će ga određen broj ljudi pratiti onlajn preko platforme Entrio utiče na pristup svirci, jer „dodaje monumentalnost činjenica da vas gledaju tog trenutka po raznim ćoškovima planete“.
„Takođe, deo moje pažnje ide na ekran – monitor ispred mene na kome se odvija veoma intenzivan čet ljudi koji gledaju onlajn. To zaista daje neku sasvim novu dimenziju. Ima puno duhovitih i pametnih ljudi, koji nisu glasni, koji radije pišu nego da viču, stvara se nekakav sasvim nov fidbek između publike i nas kao izvođača, ima više smeha“, ocenio je Rambo.
U odsustvu koncerata tokom proteklih pandemijskih meseci Rambo se posvetio retrospektivnom sagledavanju svojih pesama na jutjubu, pišući zanimljiva opažanja na vlastitoj fejsbuk strani, poput priznanja kod izvedbe „Predrasuda“ iz Bitolja 2007. godine: „Uvek mi biva žao kad čujem da sam previše k.njo, a premalo svirao gitaru“.
„Okreni, obrni, profesionalno bavljenje muzikom je jedna od najprijatnijih, najbezbrižnijih profesija. Kad proizvodiš i izvodiš muziku, najgore što može da ti se dogodi je da odsviraš pogrešnu notu. Koliko sam ja pogrešnih nota odsvirao i nikom ništa. Ne mogu sebe ni da zamislim na nekom odgovornijem radnom mestu. Da radim kao aviomehaničar ili hirurg, ili… Bankar?“, naveo je Rambo.
Prisećajući se pesme „Don“t Happy, Be Worry“ bila je prilika da Rambo primeti da je u njoj još 2000. godine nedvosmisleno govorio o fenomenu globalnog otopljavanja.
„Tada je priličan broj ljudi tvrdio da lupetam gluposti. Danas imamo još i drugih razloga za zabrinutost, i jednak broj onih koji tvrde da su u pitanju gluposti. Razlog je prost. Odbrambeni mehanizam – lakše je čoveku misliti da ga neko laže, nego da strahuje od neke stvarne opasnosti“, naveo je muzičar.
Prema njegovim rečima, danas je „najveća opasnost za ljudski rod univerzalna nekompetencija“, jer čovek voli da sudi o stvarima o kojima zapravo nema pojma, „i što manje zna, to je arogantniji, manje je voljan da se informiše, da se osloni na naučne procene“.
„Koliko je jedan? Banalno pitanje koje traži kompleksne odgovore, večne borbe singularnosti i dualiteta. Kad sam pravio pesmu, intuitivno sam joj zakomplikovao uvod, valjda nagađajući kakvi su odgovori na ovo pitanje. Stvarno ne znam zašto to radim, umesto da pravim ljubavne pesme i uzimam lovu, ja mlatim praznu slamu i komplikujem život i sebi i drugima. Sadomazohizam, pretpostavljam“, naveo je Rambo o „Koliko je 1? (38 x 6) = Higsov Bozon“.
Prema njegovim rečima, pesma „Free Mendela“ napisana je 1989. godine „kad su ljudi Balkana bili opijeni nekim sasvim drugim snovima, koji nikakve veze nisu imali sa ekologijom, tada su se izrazi “čista zemlja“ i “čišćenje terena“ upotrebljavali za neke sasvim mračne rabote“.
„Fejsbuk tretiram kao svoj lični medij, svakako da sam aktivan tu. Generalni utisak kad gledam stare snimke sa koncerata je da sam se previše drao, misleći da je to ne znam kako šarmantno i duhovito“, objasnio je muzičar.
Rambo je najavio da će na nagovor fanova štampati na vinilu digitalno objavljen album „Brod budala“ (2020), jer je ideja „da imaju neki materijalni suvenir, koji istovremeno može i da svira kad se stavi na ispravan gramofon“.
„I dok moji vršnjaci izlivaju nove i nove ploče na sve višim spratovima svojih apartmana, ja izlivam – vinil. Testamentom eskiviram i onu finalnu mermennu ploču, više mi se sviđa ideja da moj pepeo nosi vetar, možda se spletom prijatnih okolnosti umrsi nekoj nudistkinji u njenu ličnu aleju velikana“, napisao je Rambo.