Radovi na jednoj od najzahtevnijih deonica na Koridoru 11 od Preljine do Požege u punom su jeku.
Prostire se na dužini 30,9 kilometara, a sa radovima se počelo 2019, a iako je rok za završetak bio do 2023, intenzitet je pojačan pa se očekuje da deonica bude otvorena za saobraćaj početkom sledeće godine.
Mašine se ne gase, a već sada vide se obrisi novog delog auto-puta koji će biti žila kucavica ovog dela Srbije.
“Na toj trasi imaćemo dva najduža tunela ikada izgrađena u Srbiji. Biće izgrađeno preko pet hiljada metara mosovske konstrukcije, 500 metara nadvožnjaka. Ovo nije samo put od Beograda do Čačka, ovo je put koji će Srbiju spojiti dalje sa Bosnom i Hercegovinom i Crnom Gorom. O ovakvim kapitalnim investicijama moglo je pre deset godina samo da se sanja, a danas one postaju naša realnost i realnost naše dece. Srbija premrežena auto-putevima je momenat koji će zapamtiti istorija“, rekao je ministar građevinarstava, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i dodao da planirana izgradnja obilaznica oko Gornjeg Milanovca, Požege i Užica ima takođe veliki infrastrukturni značaj.
Deonica autoputa od Preljine do Požege prolazi kroz nekoliko čačanskih sela, domaćinstva koja se nalaze na pomenutoj trasi biće srušena, žitelji iseljeni, a vlasnici obeštećeni.
Na trasi ovog dela koridora našlo se i dvanaest objekata u selu Trbušani, u vlasništvu šest porodica, koji će morati biti porušeni.
“Radi se o šest domaćinstava u kojima svako ima po jednu i više stambenih jedinica. Pored toga biće srušeni i pomoćni objekti, staje, tremovi a moraće da se sruši čak i jedna farma kokošaka”, kaže Milan Pavlović, predsednik MZ Trbušani, kome će takođe domaćinstvo biti izmešteno, a kuća porušena.
Meštani sela Trbušani su postigli dogovor sa predstavnicima “Beograd puteva” za obeštećenje. Pavlović ističe da su se svi uglavnom dogovorili sa državom, ali uz određene klauzule da na sudu mogu tražiti i dodatna potraživanja, koja neće uticati na odlaganje početka radova na toj deonici auto-puta.
“Od šest porodica koje će biti iseljene, dve će potražiti dodatne procene na sudu, ali je činjenica da se svi iseljavamo i da ti dodatni zahtevi neće uticati na početak radova. Jasno je da nam je svima teško jer se radi o našoj dedovini, ali sa druge strane da se radi o višem državnom interesu. Moje domaćinstvo čine dve kuće, dva pomoćna objekta sa 28 ari placa, žao mi je, ali sam svestan da je auto-put nešto što je veoma važno. “, kaže Pavlović.
Na pitanje da li je zadovoljan dogovorom sa državom, kaže da je prvo bilo nezadovoljstva, ali da su kasnije uvažili neke primedbe, pa su došli do dogovora koji je država prihvatila.
Izvođač radova na ovoj deonici autoputa od Preljine do Požege je kineska kompanija CCCC, a ukupna vrednost investicije je 523 miliona američkih dolara.