Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić izjavio je da su pojedine banke napravile korekcije cena za pojedine bankarske usluge kako bi klijente što više preusmerile da te usluge umesto fizički koriste digitalno.
Vasić je za K1 rekao da korišćenje digitalnih usluga štedi građanima i vreme i novac.
– Ako uporedimo koliko nam je vremena i novca potrebno za odlazak u ekspozituru, oko 30 minuta da odemo do ekspoziture, neko vreme za plaćanje provedemo u ekspozituri, zatim povratak nazad, to naravno više košta nego digitalni način plaćanja – rekao je Vasić.
Ističe da fizičko plaćanje po nalogu košta 50 dinara, a preko mobilnih aplikacija klijenti u paketu plaćanje više naloga imaju za 100, 200, 300 ili 400 dinara, ili je digitalno ta cena po nalogu 10 dinara.
– To je očito ušteda. Želja banaka je da olakša klijentima – rekao je Vasić.
Ukazao je da u Srbiji postoji 26 banaka i da nisu sve banke podigle cene svojih usluga, te poručio da svako ko je nezadovoljan svojom bankom može da je promeni.
Istakao je da kreditna aktivnost banaka tokom pandemije nije stala i da su banke nastavile da kreditiraju građane i privredu.
S druge strane, predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva Dejan Gavrilović za K1 kaže da takvo obrazloženje za povećanje cena pojedinih bankarskih usluga “ne pije vodu”, te dodaje da su i pojedine digitalne usluge poskupele.
– Kada je počela promocija elektronskog bankarstva, argumenti banaka su bili upravo ti da se štedi vreme i novac, ali štede i bankari jer time imaju manji broj zaposlenih – rekao je Gavrilović.
Za povećanje cena pojedinih usluga kaže da ne postoji logično objašnjenje koje može da opravda takav postupak banaka.
Gavrilović kaže da zbog toga imaju dosta žalbi građana, posebno na drastičan rast cena u jednoj banci i uvođenje novih tarifa.
Ističe da se sada pojavila i naknada za održavanje deviznog računa, koja nikada nije postojala, ili naknada za izvršenje trajnog naloga.