Za poslednjih sedam dana, 26 vozača isključeno je zbog nasilničke vožnje, a isto toliko je upravljalo vozilom pod dejstvom narkotika. Zbog toga će saobraćajna policija za vikend dodatno pojačati kontrolu.
Juče se u Aranđelovcu dogodila nesvakidašnja saobraćajna nezgoda, u kojoj, na sreću, niko nije povređen. Vozeći velikom brzinom u ulici u kojoj je ograničenje 40 kilometara na čas, vozač “fijat punta” pretekao je kolonu automobila, a zatim udario u drvo na trotoaru.
Kada je reč o nasilničkoj vožnji, 25 vozača isključeno iz saobraćaja zbog toga što su vozili u stanju potpune alkoholisanosti čak i do četiri promila.
Od 24 isključena koji su vozili pod dejstvom alkohola 10 je prekoračilo dozvoljenu granicu, ali u MUP-u kažu da brine podatak da je čak 14 većinom mladih vozača vozilo pod dejstvom kanabisa.
Ovoga vikenda 50 specijalno opremljenih vozila izlazi na teren i provera će biti najviše u noćnim satima. Nova vozila imaju nove mogućnosti.
“Kamere u sistemu video-nadzora mogu dokumentovati niz saobraćajnih prekršaja, naravno one dokumentuju i to da li vlasnicima vozila istekla registracija i u narednom periodu, a vlasnicima tih vozila biće poslato nekoliko hiljada prekršajnih poziva zbog dokumentovanih soabraćanih prekršaja”, kaže Boban Milinković iz MUP-a Srbije.
Poseban oprez vozači treba da obrate na pešake jer od početka godine raste broj udesa gde su oni žrtve. Poginulo ih je čak 14, među kojima i dvoje dece.
“Apelujemo na pešake da prelaze ulicu na pešačkom prelazu to se posebno odnosi na lica starija od 65 godina, oni su najviše stradali, jer da kažem vremenom došlo je do opadanja psihofizičkih sposobnosti ove kategogorije u saobraćaju. Pešaci od 65 godina i dalje misle da mogu istom brzinom da pređu ulicu, međutim, vremenom su opali refleksi”, kaže Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.
Iz MUP-a poručuju da se posebno obrati pažnja na brzinu u naseljenim mestima gde će radari i bez zaustavljanja beležiti prekršaje.
Takođe sigurnosne kamere u većim gradovima opremljene su odskora i uređajima za merenje brzine i treba se pridžavati propisane brzine naročito tamo gde nema trotoara i blizu dečjih igrališta.