Vinogradarstvo i vinarstvo u Srbiji postaju sve značajnije privredne grane.To je prepoznala i država koja kroz subvencije podstiče njihov razvoj. Nedavno je Vlada Srbije usvojila i Strategiju razvoja tog sektora u narednih deset godina.
Strategija predviđa da se u narednoj deceniji površina pod vinogradima i količina proizvedenog vina utrostruči.
Preduslov za intenzivniju proizvodnju grožđa je i ukrupnjavanje vinograda koji su danas u proseku površine od svega 28 ari.
Srbija ima dobre agroekološke i geomorfološke karakteristike za razvoj vinarstva.
“Potencijali su ogromni. Država je to prepoznala i mi sa velikim zadovoljstvom možemo da kažemo da sada idemo napred u jedan nezaustavljiv razvoj. Razvoj vinske kulture inplicira i razvoj kulture jedne zemlje. Vino je oduvek bilo i predstavljalo kamen međaš između kulturnih civilizacija i varvara”, kaže Marko Malićanin, predsednik UO Saveza vinara i vinogradara Srbije.
Stručnjaci u oblasti vinarstava i vinogradarstva se školuluju na beogradskom, niškom i novosadskom univerzitetu, ali su svi oni uskostručno obrazovani.
Strategija predviđa školovanje kadrova koji će se vinom baviti od vinograda do polica vinarija i supermarketa širom sveta.
U proizvodnji vina marketing je presudno važan i u njega će se svake godine ulagati pet miliona evra.
Vinarstvo snažno podstiče i turistički razvoj jer taj vid turizma poslednjih godina doživljava ekspanziju.
“Kroz ovu strategiju ćemo i zadržati mlade ljude, edukovane, da im stvorimo uslove da mogu da nastave da žive i da rade, da se ovde razvijaju i kroz taj razvoj školstva smo želeli da na svakom području mladi ljudi dobiju šansu i naravno da ćemo u tome uspeti”, ističe Stevan Rajta, direktor Saveza vinara i vinogradara Srbije.
U Srbiji danas postoji nekoliko desetina vinarija koje prozvodne odlična vina.
Vlasnici najpoznatijih beogradskih restorana kažu da kada je vino u pitanju, naši ljudi najradije biraju domaće.