Momirović u prvoj kontroli radova na auto-putu Preljina-Požega
Momirović u prvoj kontroli radova na auto-putu Preljina-Požega
01/11/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Tanjug/Zoran Žestić
Novi ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović prvi put je bio na terenu i kontrolisao radove na velikim infrastrukturnim projektima. Posetio je gradilište deonice auto-puta “Miloš Veliki” od Preljine do Požege od 30,9 kilometara, gde je dobio potvrdu od izvođača da će ta deonica biti gotova do kraja 2021.
“Ovo je moja prva aktivnost kao resornog ministra”, rekao je Tomislav Momirović za Tanjug, nakon sastanka sa predstavnicima kineske kompanije China Communications Construction Company i obilaska radova na tunelu Laz, koji će biti jedan od najvećih tunela u Srbiji.
“Politika predsednika Republike je zaista ostvarila mnoge uspehe na polju instrastrukture, ali nijedan uspešan projekat nije tako vidljiv kao ovaj auto-put ‘Miloš Veliki'”, rekao je Momirović.
Kaže da su decenijama unazad ljudi prolazili starim putem rizikujući svoje živote, jer nije postojao autoput i da je i lično ranije tu skoro svakodnevno prolazio i bio spreman da se opkladi da tuda nikada neće proći auto-put.
“Da mi je neko pričao pre desetak godina da će taj auto-put postojati i da ćemo stajati ovde, rekao bih da je to nemoguće, opkladio bih se da se to neće desiti. Predsednik Vučić se uključio i mi smo danas u završnoj fazi ove deonice”, naveo je ministar građevinarstva.
Izrazio je zadovoljstvo dinamikom izvođenja radova na deonici Preljina – Požega, gde se trenutno izvode radovi na tunelima Laz i Munjino Brdo, a započeti su radovi na trasi i mostovima.
Ističe da je izvođač pokazao ozbiljnost i kvalitet, na čemu je zahvalio kineskoj kompaniji, kao i investitoru Putevima Srbije.
Momirović je sa predstavnicima kineske kompanije razgovarao o aktuelnim pitanjima na projektu, kao što su eksproprijacija zemljišta, izdavanje građevinskih dozvola, ali i poštovanje mera protiv širenja kovida 19.
Do kraja 2021. godine deonica od Preljine do Požege
Potvrdio je da do kraja 2021. godine treba da bude završena cela deonica od Preljine do Požege i istakao da će posebno biti važno što će biti u funkciji deo od Preljine do Pakovraće, koji će značajno rasteretiti saobraćaj u Čačaku, pošto svi koji idu ka Crnoj Gori i BiH više neće morati da prolaze kroz grad.
“Uveren sam da će biti ispoštovano ono što je dogovoreno danas i obećanje koje je dato predsedniku Vučiću ranije”, naveo je ministar.
Takođe, apelovao je na izvođače, ali i sve druge, da poštuju mere protiv širenja korona virusa, ukazujući da taj virus ne ugrožava samo naše živote, već i ekonomiju i preti da se vratimo unazad i anulira sve što je do sada postignuto.
“To ne smemo da dozvolimo”, poručio je ministar Momirović.
Inače, iskop Tunela Laz je počeo 21. februara ove godine i do sada je u levoj cevi urađeno 286 metara, a u desnoj 341 metar.
Sa iskopom tunela Munjino brdo, koji će takođe biti jedan od najvećih tunela, počelo se 25. maja ove godine i do sada je urađeno 141 metar u levoj cevi, a u desnoj 48 metara.
Svakodnevno je na radovima u ta dva tunela angažovano je između 200 i 300 radnika.
Takođe, već se izvode prvi radovi na trasi i mostovima, kao i na tunelu Trbušani.
Predsednik Vučić je ranije najavio da će posle završetka deonice autoputa od Preljine do Požege, građani od Užica do Beograda putovati oko sat i 45 minuta.
Tunel Laz kroz planinu Jelicu biće najduži tunel na toj trasi i jedan od najdužih u Srbiji od skoro tri kilometra.
Takođe, u blizini Lučana se gradi i tunel Munjino brdo od 2. 800 metara.
Deonica Preljina – Požega je duga 30,9 kilometara na trasi Koridora 11, prema granici sa Crnom Gorom.
Skoro trećinu trase od 30,93 kilometara na budućem auto-putu od Preljine do Požege, činiće mostovi i tuneli.
Vrednost radova 450 miliona evra
Izvođač radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija “China Communications Construction Company”.
Pored ova dva velika tunela, biće izgađen i tunel Trbušani od oko 300 metara dužine, 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovraća koja će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.
Rok za izvođenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra.
Autoput Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice.
Od Preljine do Prijevora duž reke čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.
Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra.
Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Momirović u prvoj kontroli radova na auto-putu Preljina-Požega". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]
Brend ,,Plodovi Srbije” čije je sedište u selu Ježevica kod Čačka uskoro će postati bogatiji za api centar . Izgradnja prve sertifikovane api komore je pri kraju , a ponosna vlasnica brenda Danijela … […]
Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]
U MZ Kukići svečano predat na upotrebu novoizgradjeni teren za košarku. Investitor je ovdašnja mesna zajednica, a vrednost radova je 3,3 miliona dinara. U cilju stvaranja što boljih uslova i infrastrukture na seoskom… […]
Momirović u prvoj kontroli radova na auto-putu Preljina-Požega
01/11/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Tanjug/Zoran Žestić
Novi ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović prvi put je bio na terenu i kontrolisao radove na velikim infrastrukturnim projektima. Posetio je gradilište deonice auto-puta “Miloš Veliki” od Preljine do Požege od 30,9 kilometara, gde je dobio potvrdu od izvođača da će ta deonica biti gotova do kraja 2021.
“Ovo je moja prva aktivnost kao resornog ministra”, rekao je Tomislav Momirović za Tanjug, nakon sastanka sa predstavnicima kineske kompanije China Communications Construction Company i obilaska radova na tunelu Laz, koji će biti jedan od najvećih tunela u Srbiji.
“Politika predsednika Republike je zaista ostvarila mnoge uspehe na polju instrastrukture, ali nijedan uspešan projekat nije tako vidljiv kao ovaj auto-put ‘Miloš Veliki'”, rekao je Momirović.
Kaže da su decenijama unazad ljudi prolazili starim putem rizikujući svoje živote, jer nije postojao autoput i da je i lično ranije tu skoro svakodnevno prolazio i bio spreman da se opkladi da tuda nikada neće proći auto-put.
“Da mi je neko pričao pre desetak godina da će taj auto-put postojati i da ćemo stajati ovde, rekao bih da je to nemoguće, opkladio bih se da se to neće desiti. Predsednik Vučić se uključio i mi smo danas u završnoj fazi ove deonice”, naveo je ministar građevinarstva.
Izrazio je zadovoljstvo dinamikom izvođenja radova na deonici Preljina – Požega, gde se trenutno izvode radovi na tunelima Laz i Munjino Brdo, a započeti su radovi na trasi i mostovima.
Ističe da je izvođač pokazao ozbiljnost i kvalitet, na čemu je zahvalio kineskoj kompaniji, kao i investitoru Putevima Srbije.
Momirović je sa predstavnicima kineske kompanije razgovarao o aktuelnim pitanjima na projektu, kao što su eksproprijacija zemljišta, izdavanje građevinskih dozvola, ali i poštovanje mera protiv širenja kovida 19.
Do kraja 2021. godine deonica od Preljine do Požege
Potvrdio je da do kraja 2021. godine treba da bude završena cela deonica od Preljine do Požege i istakao da će posebno biti važno što će biti u funkciji deo od Preljine do Pakovraće, koji će značajno rasteretiti saobraćaj u Čačaku, pošto svi koji idu ka Crnoj Gori i BiH više neće morati da prolaze kroz grad.
“Uveren sam da će biti ispoštovano ono što je dogovoreno danas i obećanje koje je dato predsedniku Vučiću ranije”, naveo je ministar.
Takođe, apelovao je na izvođače, ali i sve druge, da poštuju mere protiv širenja korona virusa, ukazujući da taj virus ne ugrožava samo naše živote, već i ekonomiju i preti da se vratimo unazad i anulira sve što je do sada postignuto.
“To ne smemo da dozvolimo”, poručio je ministar Momirović.
Inače, iskop Tunela Laz je počeo 21. februara ove godine i do sada je u levoj cevi urađeno 286 metara, a u desnoj 341 metar.
Sa iskopom tunela Munjino brdo, koji će takođe biti jedan od najvećih tunela, počelo se 25. maja ove godine i do sada je urađeno 141 metar u levoj cevi, a u desnoj 48 metara.
Svakodnevno je na radovima u ta dva tunela angažovano je između 200 i 300 radnika.
Takođe, već se izvode prvi radovi na trasi i mostovima, kao i na tunelu Trbušani.
Predsednik Vučić je ranije najavio da će posle završetka deonice autoputa od Preljine do Požege, građani od Užica do Beograda putovati oko sat i 45 minuta.
Tunel Laz kroz planinu Jelicu biće najduži tunel na toj trasi i jedan od najdužih u Srbiji od skoro tri kilometra.
Takođe, u blizini Lučana se gradi i tunel Munjino brdo od 2. 800 metara.
Deonica Preljina – Požega je duga 30,9 kilometara na trasi Koridora 11, prema granici sa Crnom Gorom.
Skoro trećinu trase od 30,93 kilometara na budućem auto-putu od Preljine do Požege, činiće mostovi i tuneli.
Vrednost radova 450 miliona evra
Izvođač radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija “China Communications Construction Company”.
Pored ova dva velika tunela, biće izgađen i tunel Trbušani od oko 300 metara dužine, 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovraća koja će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.
Rok za izvođenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra.
Autoput Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice.
Od Preljine do Prijevora duž reke čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.
Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra.
Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Momirović u prvoj kontroli radova na auto-putu Preljina-Požega". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]
Brend ,,Plodovi Srbije” čije je sedište u selu Ježevica kod Čačka uskoro će postati bogatiji za api centar . Izgradnja prve sertifikovane api komore je pri kraju , a ponosna vlasnica brenda Danijela … […]
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.