Profit „Amazona” naglo je porastao, naročito u trećem kvartalu 2020. godine. Iza uspeha je činjenica da se ljudi širom sveta, zbog pandemije koronavirusa, sve češće odlučuju za onlajn kupovinu.
Iz „Amazona” su saopštili da je od početka jula do kraja septembra (treći kvartal) njihova prodaja porasla za 37 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Prihodi kompanije od 96,15 milijardi dolara su bolji nego što su analitičari očekivali, a neto prihod je porastao na 6,3 milijarde dolara u trećem kvartalu, što je, u poređenju sa neto prihodom od 2,1 milijarde dolara u trećem kvartalu 2019. godine – trostruko više.
Veliki skok u profitu desio se uprkos odluci menadžmenta da se potroše četiri milijarde dolara na mere povezane sa koronavirusom, uključujući nabavku lične zaštitne opreme, pojačano čišćenje objekata i povećanje plata.
„Očekujemo da ćemo u četvrtom kvartalu ostvariti oko četiri milijarde dolara. U trećem kvartalu smo otvorili 250.000 radnih mesta, a u prvom mesecu četvrtog – 100.000″, rekao je finansijski direktor kompanije Brajan Olsavski.
Nema sumnje da je ‘Amazon’ najveći pobednik u ovoj pandemiji”, rekao je Nil Sonders, analitičar u „Global dejta ritejl”.
Osnivač i izvršni direktor „Amazona”, Džef Bezos, čije lično bogatstvo sada premašuje 200 milijardi dolara, skrenuo je pažnju na rast radnih mesta kompanije i na odluku da poveća minimalnu zaradu za radnike.
Šef „Amazona” je rekao da kompanija ima „više kupaca nego ikad ranije, a zbog predstojećih praznika, očekuje da će, kako je naglasio, ovo biti sezona praznika bez presedana.
Predstavnici tehnoloških giganata „Epla”, „Fejsbuka” i „Gugla”, okupili su se u četvrtak uoči izveštaja o zaradi, dodavši kolektivnu vrednost od 230 milijardi dolara na njihovu tržišnu vrednost.
„Fejsbuk” beleži rast od preko pet odsto, „Epl” od skoro pet odsto a „Amazon” – tri odsto. Ukupna vrednost „Tvitera” takođe je porasla i to za osam odsto.