Pandemija je smanjila prodaju novih vozila za oko 34 odsto u prvih devet meseci ove godine. Različitim povoljnostima prodavci su se trudili da umanje očekivano loše rezultate, jer je pad prodaje u Evropi na nekim tržištima dostigao 50 procenata. Akcija reciklaže domaće fabrike iz Kragujevca dala je odlične rezultate, i nastaviće se do kraja godine, poručuju iz “Fijata”.
Pad prodaje putničkih vozila u prvih devet meseci je, kažu prodavci, oko 24 odsto, dok je komercijalni program pao za 10 odsto. Vozila na lageru svih vrsta baš nema dovoljno, jer se niko nije nadao epidemiji, zaustavljanju fabrika na tri meseca i većoj potražnji automobila na zapadu.
Domaći proizvođač “Fijat Krajsler automobili Kragujevac” pokrenuo je akciju da svako ko kupi domaći “fijat 500 L” koji se sklapa u Kragujevcu, a svoj stari dâ na reciklažu ili u dalju prodaju dobije popust od 2.200 evra. Za samo mesec dana, više od hiljadu kupaca odlučilo je da kupi ovaj automobil.
“Rezultati su stvarno sjajni, u proteklih mesec dana imamo porast prodaje modela ‘fijat 500L’ za skoro 40 odsto i ono što je jako bitno zbog dodatnog interesovanja kupaca rešili smo da produžimo našu komercijalnu akciju”, ističe Igor Ševo iz “Fijata”.
Do sada je “Fijat” od vremena “punta” uspeo da reciklira oko 14.000 vozila, a prodavci kažu da je potencijal mnogo veći, naročito od sledeće godine kada na snagu stupe nove strože mere za izduvne gasove.
“Prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina, što znači da mi u Srbiji imamo ogroman potencijal da se ta vozila koja su na kraju veka negde skladište. Ako država primeni mere za podsticaje lako bismo mogli da dođemo do zamene tih vozila, a eto i sirovine za reciklažu”, navodi Miloš Petrović iz “Grand motorsa”.
Donacija države od milon evra za kupovinu hibridnih i električnih automobila je veoma skromno iskorišćena, kupljeno je samo 80. Prodavci predlažu da se ostatak novca iskoristi za mrežu punjača za električne automobile po gradovima kako bi od proleća počela i ozbiljnija prodaja elektromobila.