Pokrenuta kampanja za očuvanje pčela

Pokrenuta kampanja za očuvanje pčela

02/03/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: MNA

Foto: MNA

Savez pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) i Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) pokrenuli su kampanju pod nazivom „Mesec zaštite pčela”. Cilj je da se svi koji se bave pčelarstvom i poljoprivredom, zaštitom životne sredine ili su na drugi način zainteresovani za temu, uključe u javno-privatni dijalog i ukažu na probleme, izazove i moguća rešenja u borbi protiv trovanja pčela.

Tokom marta u Beogradu, Novom Sadu i Čačku biće održani okrugli stolovi na ovu temu. Prema statističkim podacima, Srbija je zemlja sa najvećim brojem pčela po glavi stanovnika (jedna pčela na šest stanovnika).

Oko 20.000 pčelara posluje i uzgaja 1.300.000 miliona pčela koje godišnje proizvedu 7.000 tona meda. Međutim, kako se navodi u saopštenju, dešavalo se da usled trovanja fond pčela padne i za petinu godišnje, a proizvodnja meda pala je sa 12.000 tona u 2015. na 7.000 tona u 2017.

Do trovanja pčela najčešće dolazi usled prakse zaprašivanja krpelja i komaraca iz vazduha ili neodgovorne upotrebe pesticida u poljoprivredi, od kojih su mnogi nedozvoljeni i nabavljeni na crnom tržištu.

„Izumiranje pčela za našu zemlju bi značilo direktan ekonomski gubitak od 148.000.000 evra godišnje. Ono što je još važnije jeste da su pčele najbolji pokazatelj bezbedne životne sredine za čoveka jer mogu da žive samo u zdravom i čistom okruženju. Bez njih sa naše trpeze nestala bi kvalitetna i zdrava hrana i zato čuvanjem pčela čuvamo život“, izjavio je predsednik SPOS-a Rodoljub Živadinović povodom početka kampanje.

Cilj kampanje je da se kroz unapređenje regulatornog okvira, jačanje kapaciteta inspekcija, edukaciju poljoprivrednika, privrede i lokalnih samouprava o opasnostima korišćenja pesticida, doprinese očuvanju pčelinjih zajednica.

„Pčelarstvo je opterećeno značajnom birokratijom koja onemogućava rešavanje pitanja trovanja s obzirom na to da je za pomeranje košnica iz zone zaprašivanja potrebno pribaviti niz odobrenja. Takođe, problem je i manjak kapaciteta u inspekcijama nadležnim za pčelarstvo, a kada do trovanja dođe trošak dokazivanja putem analiza pada na pčelare zbog čega većina odustaje od daljeg postupka“, rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.

„Mesec zaštite pčela” se organizuje u okviru četvorogodišnjeg Projekta javno-privatnog dijaloga za razvoj, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi NALED u saradnji sa Republičkim sekretarijatom za javne politke. 

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Pokrenuta kampanja za očuvanje pčela". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

ŽENA ZMAJ I NJENA VILA VRABAC 

Malina i suprug Živorad su njegovoj dedovini pre osam godina napravili i seosko domaćinstvo Vila Vrabac.

,Pavlovića konaci”  nezaobilazna destinacija  na mapi domaćih, ali i stranih gostiju

Braća Miloš i Mladen Pavlović  bave se  i proizvodnjom domaćih proizvoda.   Gosti mogu da očekuju tradicionalne dragačevske specijalitete po kojima je poznat ovaj kraj. 

U “Impol Sevalu” završen još jedan od projekata u cilju zaštite životne sredine

Na tržištu Evropske unije trenutno  cena jednog kupona kojim se opravdava emisija 1 tone ugljen dioksida, iznosi oko 65 do 70 evra.

CENE NA PIJACAMA U ČAČKU I UŽICU
Zatvorena Deponija “Duboko”. Transfer stanica prioritet za grad Užice

Gradonačelnica ističe i da ovo “nije trenutak za politička prepucavanja, već isključivo za odgovoran pristup rešavanju problema.”

Kliknite ovde za sve vesti iz privrede

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
73

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Pokrenuta kampanja za očuvanje pčela

02/03/2019
Autor:
Info Press
Izvor: MNA
Foto: MNA

Savez pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) i Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) pokrenuli su kampanju pod nazivom „Mesec zaštite pčela”. Cilj je da se svi koji se bave pčelarstvom i poljoprivredom, zaštitom životne sredine ili su na drugi način zainteresovani za temu, uključe u javno-privatni dijalog i ukažu na probleme, izazove i moguća rešenja u borbi protiv trovanja pčela.

Tokom marta u Beogradu, Novom Sadu i Čačku biće održani okrugli stolovi na ovu temu. Prema statističkim podacima, Srbija je zemlja sa najvećim brojem pčela po glavi stanovnika (jedna pčela na šest stanovnika).

Oko 20.000 pčelara posluje i uzgaja 1.300.000 miliona pčela koje godišnje proizvedu 7.000 tona meda. Međutim, kako se navodi u saopštenju, dešavalo se da usled trovanja fond pčela padne i za petinu godišnje, a proizvodnja meda pala je sa 12.000 tona u 2015. na 7.000 tona u 2017.

Do trovanja pčela najčešće dolazi usled prakse zaprašivanja krpelja i komaraca iz vazduha ili neodgovorne upotrebe pesticida u poljoprivredi, od kojih su mnogi nedozvoljeni i nabavljeni na crnom tržištu.

„Izumiranje pčela za našu zemlju bi značilo direktan ekonomski gubitak od 148.000.000 evra godišnje. Ono što je još važnije jeste da su pčele najbolji pokazatelj bezbedne životne sredine za čoveka jer mogu da žive samo u zdravom i čistom okruženju. Bez njih sa naše trpeze nestala bi kvalitetna i zdrava hrana i zato čuvanjem pčela čuvamo život“, izjavio je predsednik SPOS-a Rodoljub Živadinović povodom početka kampanje.

Cilj kampanje je da se kroz unapređenje regulatornog okvira, jačanje kapaciteta inspekcija, edukaciju poljoprivrednika, privrede i lokalnih samouprava o opasnostima korišćenja pesticida, doprinese očuvanju pčelinjih zajednica.

„Pčelarstvo je opterećeno značajnom birokratijom koja onemogućava rešavanje pitanja trovanja s obzirom na to da je za pomeranje košnica iz zone zaprašivanja potrebno pribaviti niz odobrenja. Takođe, problem je i manjak kapaciteta u inspekcijama nadležnim za pčelarstvo, a kada do trovanja dođe trošak dokazivanja putem analiza pada na pčelare zbog čega većina odustaje od daljeg postupka“, rekla je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.

„Mesec zaštite pčela” se organizuje u okviru četvorogodišnjeg Projekta javno-privatnog dijaloga za razvoj, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi NALED u saradnji sa Republičkim sekretarijatom za javne politke. 

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Pokrenuta kampanja za očuvanje pčela". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

ŽENA ZMAJ I NJENA VILA VRABAC 

Malina i suprug Živorad su njegovoj dedovini pre osam godina napravili i seosko domaćinstvo Vila Vrabac.

,Pavlovića konaci”  nezaobilazna destinacija  na mapi domaćih, ali i stranih gostiju

Braća Miloš i Mladen Pavlović  bave se  i proizvodnjom domaćih proizvoda.   Gosti mogu da očekuju tradicionalne dragačevske specijalitete po kojima je poznat ovaj kraj. 

U “Impol Sevalu” završen još jedan od projekata u cilju zaštite životne sredine

Na tržištu Evropske unije trenutno  cena jednog kupona kojim se opravdava emisija 1 tone ugljen dioksida, iznosi oko 65 do 70 evra.

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up