Bušenje jednog od najdužih budućih tunela u zemlji Munjino Brdo, na deonici auto-puta Preljina – Požega, počeće narednih nedelja, rečeno je Tanjugu u preduzeću “Putevi Srbije”.
Dodaju da su mašine već iskopale preko 40 metara dužine u brdu kroz koje će prolaziti tunel Laz, čija će dužina biti skoro tri kilometra.
Nakon svečanog obeležavanja početka radova na izgradnji deonice auto-puta Preljina – Požega u dužini od 30,9 kilometara na Koridoru 11 (E-763), pre skoro tačno godinu dana, u februaru ove godine započeto je čišćenje terena za izgradnju tunela Munjino brdo.
Skoro trećinu trase duge 30,93 kilometara na budućem auto-putu od Preljine do Požege, čija je ugovorena vrednost radova 523. 530. 000 dolara, činiće mostovi i tuneli.
U prvom delu deonice, od naplatne rampe Preljina do Pakovraca, sledi izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikacionih, vodovodnih i gasnih instalacija na ukupno 73 mesta, kažu u preduzeću “Putevi Srbije”.
Kada je reč o tunelu Munjino Brdo, tu je završena izrada pristupnih rampi i prilaznog platoa na ulazu u tunel, koji će biti dug oko 2,8 kilometara.
Izvođač radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, jeste kineska kompanija CCCC (China Communications construction company).
Na tunelu Laz, koji će imati dve cevi (oko 2. 700 i 2. 900 metara), urađen je celokupni iskop i obezbeđenje kosina ulaznog portala do vrha tunela. U levoj cevi ovog tunela iskopano je 27 metara, a u desnoj 40 metara.
Na gradilištu je, kažu, angažovano oko 125 radnika i 30 različitih vrsta mehanizacije.
Pored ova dva, gradiće se i tunel Trbušani (oko 300 metara dužine), 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim, skoro dva miliona kubnih metara nasip.
Tuneli Laz i Munjino Brdo predstavljaju trenutno najduže tunele u Srbiji, a kako bi se osigurale kosine na izlazu iz tunela Laz, potrebno je ubušiti više od tri kilometra šipova.