Pad prodaje novih vozila u Evropi u prva dva meseca 2020. najavljuje “crnu” automobilsku godinu. Iako situacija sa virusom korona u februaru još nije eskalirala u Nemačkoj, u toj zemlji je u prva dva meseca već zabeležen pad prodaje novih automobila od 9,1 odsto na godišnjem nivou.
Pojedinačno najveće automobilsko tržište u Evropi počelo je da trpi udarce usled pandemije, što je loš predznak za celo tržište EU kada je reč o 2020. godini.
Iako broj od 484.996 prodatih vozila i dalje deluje impozantno, to je za skoro 10 odsto slabiji rezultat nego u periodu januar/februar 2019. godine. Grupacija PSA saopštila je u ponedeljak, da je zbog teških oboljenja u naseljima u blizini njenih proizvodnih pogona, kao i zbog poremećaja u lancu snabdevanja i naglog pada automobilskog tržišta, odlučila da zatvori svoje fabrike.
Prekid rada fabrika grupe PSA trajaće najmanje do 27. marta.”Trenutno nam je najvažnije da zaštitimo živote radnika i da zaustavimo širenje pandemije. Kada se situacija smiri, nadoknadićemo to radom u tri smene”, rekao je Karlos Tavez iz “Pežo-Sitroena”.
“Ford” je zatvorio fabriku u Španiji pošto su tri radnika zaražena koronavirusom. Fabrika u Valensiji je jedan od “Fordovih” najvećih pogona izvan Sjedinjenih Država i u njoj radi više od 7.000 ljudi.
“Nalazimo se u centru pandemije, trenutno ne razmišljamo o profitu i gubicima, bitno je sačuvati radnike. I ovo će proći pa ćemo sve to nadoknaditi. Cilj je da se pandemija ne širi u farbričkim krugovima”, izjavio je Heket Lous predstavnik “Forda”.
“Folksvagen” grupacija je odlučila da i pre kraja ove radne nedelje zatvori svoja postrojenja u Portugaliji, Slovačkoj i Španiji, dok su pod istim merama i fabrike “lamborginija” i “dukatija” – dva italijanska brenda koja su u vlasništvu nemačke automobilske grupe.
Inače i “Ferari” je obustavio proizvodnju na tri nedelje što će produžiti čekanje na ove modele na šest meseci.