Kako sada stvari stoje, jedino će Beogradski BG kar šou biti priredba u Evropi koja će okupiti sve brendove iz automobilske industrije na jednom mestu. Hrvati su otkazali sajam automobila iako je on zvanično bio na kalendaru svetske organizacije sajmova, a Frankfurtski salon automobila je ukinut posle 70 godina. Kupovina preko interneta i kod ovlašćenih prodavaca sve je povoljnija, pa nema potrebe za sajmovima.
Na tradicionalni sajam u Ženevi ove godine neće doći „Opel“, „Pežo“, „Land Rover Volvo“, „Ford“, pa se postavlja pitanje zašto bi novinari dolazili da u jednom danu vide sve novitete, kada ih proizvođači promovišu čim se pojave.
Pojedinačne i regionalne prezentacije su mnogo jeftinije nego sajamski nastupi. Tako velike kompanije štede i do 50 miliona evra koje ulažu u razvoj novih tehnologija.
„Mi ćemo ići i dalje na sve sajmove gde se izlažu vozila. Troškovi su abnormalni ali ako želite da prodajte premijum klasu, morate svuda da budete prisutni“, ističe Olega Kaleus ispred „Mercedesa”.
Na beogradskom salonu i dalje je dobra prodaja, a uvoznici kažu da je on najbolje mesto gde se automobili mogu videti, i kupiti sa popustom. Zato će jedino kod nas u Evropi svi brendovi biti na okupu u martu.
„Uslovi finansiranja su sve bolji i finansijske institucije se udružuju sa prodavcima kako bi kupci lakše došli do automobila“, navodi Miloš Petrović, predsednik Udruženja uvoznika Srbije.
Intresantno je da je sudbina salona na dalekom istoku potpuno drugačija. Sajmovi u Kini i Japanu su sve veći svake godine. Evropski proizvođači koji računaju na ta tržista tamo su našli razlog za ulaganje i rado izlažu svoje novitete.
I sajmovi u Americi se bude, a prezentacije automobila najviše se dešavaju na sajmovima tehnike i IT industrije, kao što je to primer u Las Vegasu.