Najširi deo autoputa imaće i biciklističku i pešačku stazu od 2021.

Najširi deo autoputa imaće i biciklističku i pešačku stazu od 2021.

10/01/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: Blic/ Nikolina Govoruša

Foto: Pixabay

Jedna od nedostajućih karika koja će autoputu Miloš Veliki dati puni značaj uskoro bi trebalo da počne da se gradi, a plan je da bude završena sledeće godine.

Naime, sredinom avgusta potpisan je komecijalni ugovor, a do kraja sledeće godine deonica autoputa Novi Beograd-Surčin mogla bi da napokon da postane neophodna spojnica sa Milošem Velikim.

Pomenuti komercijalni ugovor sklopljen je 18. avgusta prošle godine između Vlade Srbije, Puteva Srbije i “Čajna komunikejšns konstrakšn kompani”, a vrednost ugovora koja je tada dogovorena je 70.500.000 američkih dolara.

Dužina deonice je 7,9 kilometara, a počeće od raskrsnice ulica Vojvođanske i dr Ivana Ribara do petlje “Surčin”.

Specifična deonica

Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji autoputeva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva specifičnu tehnologiju izgradnje, kažu za “Blic” u Putevima Srbije.

Kako nam objašnjavaju, to podrazumeva da će uz put ići i biciklistička i pešačka staza, što zahteva sa druge strane i širi profil čitavog autoputa, pa i veće radove.

Tako, budući da je autoput širi, moraće i buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) da budu veće nego što je uobičajeno, kažu u ovom preduzeću.

Imajući u vidu da su planirane pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice širine dva i 2,20 metara, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 metra.

5 mostova, 5 raskrsnica i 1 nadvožnjak

Projekat podrazumeva da će ukupno biti izgrađeno pet mostovskih konstrukcija, odnosno mostova, jedan nadvožnjak, a pored toga ukrštanje sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvareno preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje), podaci su koje smo dobili od Puteva Srbije.

Osim toga, dodaju, čitav projekat za razliku od drugih, zahteva ugradnju velike količine građevinskog materijala za izgradnju, naročito peska i kamenog agregata, zašto što je širi profil nego kod standardnog autoputa, a samim tim biće angažovano i više vozila i opreme.

“S obzirom na to da radovi zalaze u zonu stanovanja, potrebno je da se odvijaju u strogo kontrolisanim uslovima kako autoput ne bi negativno uticao na ljude koji žive u blizini. Tako mora se eliminisati buka, ali i negativni uticaj na životnu sredinu”, saopšteno nam je iz Puteva Srbije.

Takođe, budući da deonica prolazi zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano kroz sistem kišne kanalizacije gde se kišne vode preko preko retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve, prečišćene vode ispuštaju u kanale.

Radovi na ovoj deonici bi trebalo da budu gotovi do kraja 2021. godine.

Surčin – saobraćajni pupak Srbije

Ono što je zanimljivo, to je da opština Surčin tada postaje saobraćjani “pupak Srbije”.

S obzirom na to da je u decembru završen autoput od Surčina do Obrenovca, a da sada sledi spajanje sa deonicom do Novog Beograda, u beogradskoj opštini Surčin, do prošle godine poznatoj po najvišim prosečnim platama u Srbiji, ukrstiće se tri autoputa – Koridor 10 (Subotica-Preševo), Koridor 11 (Surčin-Čačak) i autoput Beograd-Zagreb. To je, kako tvrde stručnjaci, jedan od razloga za očekivanje velikog razvoja najmlađe beogradske opštine.

Moglo bi se reći da su razlozi za “slavlje” stanovnika Surčina mnogobrojni. U ovoj opštini već posluje veliki broj kako domaćih tako i međunarodnih firmi, a razvoj saobraćajnica, kako je “Blic Biznis” pisao ranije, veoma povoljno će uticati i na dolazak novih investitora i otvaranje većeg broja fabrika i novih radnihi mesta. Zatim, to će voditi povećanju cena zemljišta, kako industrijskog tako i za gradnju stambenih objekata. Ali će uticati i na skok cena nekretnina, koje su već i sada u vidljivom porastu.

Vrednost zemljišta već skočila i to više od četiri puta!

To se delom već i obistinilo. Naime, novoizgrađena deonica auto-puta od Surčina do Obrenovca duga 17,6 kilometara, povećala je vrednost ara zemljišta za više od četiri puta, pošto je cena sa nekadašnjih 600 do 800 evra po aru, sada i do 3.000 evra! Kada bude završeno preostalih 7,9 kilometara od Vojvođanske ulice do petlje “Surčin”, dobiće se još 80 hektara ekskluzivne privredne zone, za koju se investitori već sada raspituju.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Najširi deo autoputa imaće i biciklističku i pešačku stazu od 2021.". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Tribina “Od indeksa do posla” na ASSZS u Užicu

Na Akademiji strukovnih studija Zapadna Srbija u Užicu, u saradnji sa Studentskim parlamentom, organizovana je tribina „Od indeksa do posla“. Na tribini realizovanoj u cilju osposobljavanja mladih za lakši ulazak na tržište rada,… […]

Medicinska škola u Čačku –najpreduzimljivija   škola  u Srbiji

Učenici Medicinske škole iz Čačka  posetili su Naučno tehnološki park kako bi se upoznali sa savremenom opremom, ali i sa poslovanjem startap kompanija . Ova obrazovna ustanova  nedavno je   proglašena za najpreduzimljiviju u… […]

Za 30 godina broj gradjana Čačka biće manji za 26 000

U Čačku će 2052. godini živeti 80 016 ljudi što je za 26 000 manje nego 2022 godine, a prosečna starost gradjana će biti 47, 3 godine, pokazuju rezultati projekcija stanovništva, koje je… […]

Grupa “Tina” posle 30 godina ponovo pred užičkom publikom

Posle 30 godina pred užičkom publikom ponovo će se okupiti i svirati članovi grupe Tina na koncertu pod nazivom “Ima ljubavi!”. Koncert je zakazan za 29. novembar, u 20 sati u sali užičkog… […]

FCD Saopštenje povodom Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama

Fondacija Centar za demokratiju povodom Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama poziva na hitnu i sveobuhvatnu akciju za eliminaciju svih oblika nasilja nad ženama i devojčicama. Prema poslednjim podacima Ujedinjenih nacija, svaka treća žena na svetu… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
106

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Najširi deo autoputa imaće i biciklističku i pešačku stazu od 2021.

10/01/2020
Autor:
Info Press
Izvor: Blic/ Nikolina Govoruša
Foto: Pixabay

Jedna od nedostajućih karika koja će autoputu Miloš Veliki dati puni značaj uskoro bi trebalo da počne da se gradi, a plan je da bude završena sledeće godine.

Naime, sredinom avgusta potpisan je komecijalni ugovor, a do kraja sledeće godine deonica autoputa Novi Beograd-Surčin mogla bi da napokon da postane neophodna spojnica sa Milošem Velikim.

Pomenuti komercijalni ugovor sklopljen je 18. avgusta prošle godine između Vlade Srbije, Puteva Srbije i “Čajna komunikejšns konstrakšn kompani”, a vrednost ugovora koja je tada dogovorena je 70.500.000 američkih dolara.

Dužina deonice je 7,9 kilometara, a počeće od raskrsnice ulica Vojvođanske i dr Ivana Ribara do petlje “Surčin”.

Specifična deonica

Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji autoputeva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva specifičnu tehnologiju izgradnje, kažu za “Blic” u Putevima Srbije.

Kako nam objašnjavaju, to podrazumeva da će uz put ići i biciklistička i pešačka staza, što zahteva sa druge strane i širi profil čitavog autoputa, pa i veće radove.

Tako, budući da je autoput širi, moraće i buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) da budu veće nego što je uobičajeno, kažu u ovom preduzeću.

Imajući u vidu da su planirane pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice širine dva i 2,20 metara, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 metra.

5 mostova, 5 raskrsnica i 1 nadvožnjak

Projekat podrazumeva da će ukupno biti izgrađeno pet mostovskih konstrukcija, odnosno mostova, jedan nadvožnjak, a pored toga ukrštanje sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvareno preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje), podaci su koje smo dobili od Puteva Srbije.

Osim toga, dodaju, čitav projekat za razliku od drugih, zahteva ugradnju velike količine građevinskog materijala za izgradnju, naročito peska i kamenog agregata, zašto što je širi profil nego kod standardnog autoputa, a samim tim biće angažovano i više vozila i opreme.

“S obzirom na to da radovi zalaze u zonu stanovanja, potrebno je da se odvijaju u strogo kontrolisanim uslovima kako autoput ne bi negativno uticao na ljude koji žive u blizini. Tako mora se eliminisati buka, ali i negativni uticaj na životnu sredinu”, saopšteno nam je iz Puteva Srbije.

Takođe, budući da deonica prolazi zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano kroz sistem kišne kanalizacije gde se kišne vode preko preko retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve, prečišćene vode ispuštaju u kanale.

Radovi na ovoj deonici bi trebalo da budu gotovi do kraja 2021. godine.

Surčin – saobraćajni pupak Srbije

Ono što je zanimljivo, to je da opština Surčin tada postaje saobraćjani “pupak Srbije”.

S obzirom na to da je u decembru završen autoput od Surčina do Obrenovca, a da sada sledi spajanje sa deonicom do Novog Beograda, u beogradskoj opštini Surčin, do prošle godine poznatoj po najvišim prosečnim platama u Srbiji, ukrstiće se tri autoputa – Koridor 10 (Subotica-Preševo), Koridor 11 (Surčin-Čačak) i autoput Beograd-Zagreb. To je, kako tvrde stručnjaci, jedan od razloga za očekivanje velikog razvoja najmlađe beogradske opštine.

Moglo bi se reći da su razlozi za “slavlje” stanovnika Surčina mnogobrojni. U ovoj opštini već posluje veliki broj kako domaćih tako i međunarodnih firmi, a razvoj saobraćajnica, kako je “Blic Biznis” pisao ranije, veoma povoljno će uticati i na dolazak novih investitora i otvaranje većeg broja fabrika i novih radnihi mesta. Zatim, to će voditi povećanju cena zemljišta, kako industrijskog tako i za gradnju stambenih objekata. Ali će uticati i na skok cena nekretnina, koje su već i sada u vidljivom porastu.

Vrednost zemljišta već skočila i to više od četiri puta!

To se delom već i obistinilo. Naime, novoizgrađena deonica auto-puta od Surčina do Obrenovca duga 17,6 kilometara, povećala je vrednost ara zemljišta za više od četiri puta, pošto je cena sa nekadašnjih 600 do 800 evra po aru, sada i do 3.000 evra! Kada bude završeno preostalih 7,9 kilometara od Vojvođanske ulice do petlje “Surčin”, dobiće se još 80 hektara ekskluzivne privredne zone, za koju se investitori već sada raspituju.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Najširi deo autoputa imaće i biciklističku i pešačku stazu od 2021.". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Tribina “Od indeksa do posla” na ASSZS u Užicu

Na Akademiji strukovnih studija Zapadna Srbija u Užicu, u saradnji sa Studentskim parlamentom, organizovana je tribina „Od indeksa do posla“. Na tribini realizovanoj u cilju osposobljavanja mladih za lakši ulazak na tržište rada,… […]

Medicinska škola u Čačku –najpreduzimljivija   škola  u Srbiji

Učenici Medicinske škole iz Čačka  posetili su Naučno tehnološki park kako bi se upoznali sa savremenom opremom, ali i sa poslovanjem startap kompanija . Ova obrazovna ustanova  nedavno je   proglašena za najpreduzimljiviju u… […]

Za 30 godina broj gradjana Čačka biće manji za 26 000

U Čačku će 2052. godini živeti 80 016 ljudi što je za 26 000 manje nego 2022 godine, a prosečna starost gradjana će biti 47, 3 godine, pokazuju rezultati projekcija stanovništva, koje je… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up