Facebook održava popis stvari koje je naučio o vama za oglašivače. Popis nije teško pronaći: idite na podešavanja naloga, kliknite na “oglasi”, a popis će se pojaviti kako biste mogli da ga pregledate ili izmenite onako kako vam odgovara.
Naime, postoji popis od 98 kategorija koje Facebook može da koristi za izgradnju portreta za oglašivače.
Na osnovu podataka koje kažete Facebooku stvara se lista interesa i ti podaci se koriste kako bi se oglašivačima omogućilo da ciljano postavljaju oglase na ljude koji će najverovatnije kliknuti na njih. To je ključni deo poslovanja kompanije Facebook.
Međutim, iako ovo nije nikakva tajna, veliki broj korisnika društvene mreže Facebook uopšte ne zna da ovaj popis postoji.
Istraživanje koje je sproveo istraživački centar Pew pokazalo je da 74% korisnika Facebooka nije ni znalo da taj popis postoji. Kada su shvatili da je popis ipak tu, njih 51% bilo je nezadovoljno činjenicom što Facebook prikuplja ove informacije o njima, navodi se u izveštaju ovog istraživanja.
Rezultati Pewa naglašavaju važnost transparentnosti i kontrole u celoj oglasnoj industriji, kao i potrebu za boljim obrazovanjem potrošača ove društvene mreže.