Dolazi najluđi šoping dan – evo kolika će biti sniženja za “Crni petak”

Dolazi najluđi šoping dan – evo kolika će biti sniženja za “Crni petak”

24/11/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: Blic/ M.A. S.L.

Foto: Pixabay

Američki “crni petak” dolazi i u Srbiju. Tu je iza ugla, kako ga ovih dana najavljuju mnogi prodavci robe, tehnike i nameštaja, a zvanično će doći 29. novembra.

Prošle godine, “crni petak” je bio 23. novembra, ove godine šest dana kasnije. Ipak, već danas, pet dana uoči “američkog potrošačkog praznika”, popusti su već počeli. Cene su niže za 20 odsto, ali i nova veća sniženja i do 50 odsto tek treba očekivati – i u petak, ali i tokom celog dolazećeg vikenda.

Najveće popuste davaće prodavci odeće i obuće, ali i tehnike. Značajne popuste treba očekivati i na nameštaj, a pojedini saloni su akcije za Sajam nameštaja samo produžili do “crnog petka”, pa je ceo novembar u tom znaku.

Vladana Hamović, ekonomista, smatra da će interesovanje za kupovinu na “crni petak” sigurno biti veliko, tim pre što je “kupovna moć u Srbiji i dalje niska, pa sve akcije, popusti i sniženja, imaju efekta na potrošače”.

“Što se tiče trgovaca, ne verujem da su na velikom gubitku prilikom ovakvih kampanja zato što su njihove marže inače dosta visoke, i uvek u tom sniženju od 10, 20, pa čak i 30 odsto, oni nađu računicu za sebe. Svakako ne bi ulazili u takve akcije da ne mogu da profitiraju. Jednostavno odrede granicu ispod koje ne bi išli, a koja je za kupce atraktivna, tako da mislim da se tu, na neki način, usklade interesi potrošača i trgovaca”, objašnjava u razgovoru za “Blic Biznis”.

Hamović ipak podseća da popusti u Srbiji nisu tako veliki, odnosno “ekstremni”, kao u inostranstvu.

“Bila sam svedok sniženja u Americi, koja su mnogo atraktivnija čak i od evropskih. Tamo na akcijama i popustima možete pronaći veoma kvalitetne stvari za samo nekoliko dolara, čega u Evropi nema baš tako često. Kod nas su sniženja manja, ali ipak veoma privlačna kupcima”, ističe naša sagovornica i dodaje da kolika god bila razlika između tržišta, interesovanje postoji sa obe strane, i trgovaca i potrošača, inače se “crni petak” ne bi ponavljao iz godine u godinu.

Ono što je važno, savetuju poznavaoci, je da u kupovinu ulazite “hladne glave”. Poznato je da u gužvi, potrošači povučenim ponašanjem drugih ljudi, često ne razmišljaju o svemu što bi u običnoj kupovini imali na umu. Prvenstveno, tu se misli na uslove kupovine, zamenu, reklamacije, pa je dobro da se o svemu tome raspitaju pre samog odlaska u tržne centre – jer neki prodavci daju pravo na zamenu, a neki jednostavno kažu da to ne važi za kupovine na “crni petak”.

Skoro 100 miliona evra za jedan dan

U Srbiji ne postoje statistika o ukupnom prometu za “crni petak”. Podaci u pojedinim susednim zemljama pokazuju da su u pitanju velike brojke. Građani Hrvatske su za prošlogodišnji “crni petak”, tako potrošili 92,7 miliona evra, što je bilo 20 odsto više u odnosu na isti dan 2017. godine. Broj izdatih računa istovremeno je bio veći za četiri odsto.

Kako je sve počelo?

“Crni petak” dobio je naziv po tome što tada računi potrošača prelaze sa crvenog u crno.

Još krajem 19. veka američki trgovci su shvatili da je Dan zahvalnosti odlična prilika za povećanje zarade, pa su upravo oni krivi za ovu pomamu koju osim u SAD, danas postoji u svim delovima sveta.

Prva kriza Crnog petka nastupila je posle Velike ekonomske krize 1929. godine kada je, zbog nedostatka novca, Crni petak na 10 godina prestao da postoji .

Međutim, 1939. godine novembar je imao 5 nedelja. Trgovci su kalkulisali da će kupovina poklona za Božić i Novu Godinu početi kasnije. Tako su odlučili da vrate “Crni petak” koji je u svetu opstao do danas, a u Srbiji poprima sve ozbiljnije razmere.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Dolazi najluđi šoping dan – evo kolika će biti sniženja za “Crni petak”". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Gradjani predlažu investicije za narednu godinu 

Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Samouki metereolog iz Buara

Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
405

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Dolazi najluđi šoping dan – evo kolika će biti sniženja za “Crni petak”

24/11/2019
Autor:
Info Press
Izvor: Blic/ M.A. S.L.
Foto: Pixabay

Američki “crni petak” dolazi i u Srbiju. Tu je iza ugla, kako ga ovih dana najavljuju mnogi prodavci robe, tehnike i nameštaja, a zvanično će doći 29. novembra.

Prošle godine, “crni petak” je bio 23. novembra, ove godine šest dana kasnije. Ipak, već danas, pet dana uoči “američkog potrošačkog praznika”, popusti su već počeli. Cene su niže za 20 odsto, ali i nova veća sniženja i do 50 odsto tek treba očekivati – i u petak, ali i tokom celog dolazećeg vikenda.

Najveće popuste davaće prodavci odeće i obuće, ali i tehnike. Značajne popuste treba očekivati i na nameštaj, a pojedini saloni su akcije za Sajam nameštaja samo produžili do “crnog petka”, pa je ceo novembar u tom znaku.

Vladana Hamović, ekonomista, smatra da će interesovanje za kupovinu na “crni petak” sigurno biti veliko, tim pre što je “kupovna moć u Srbiji i dalje niska, pa sve akcije, popusti i sniženja, imaju efekta na potrošače”.

“Što se tiče trgovaca, ne verujem da su na velikom gubitku prilikom ovakvih kampanja zato što su njihove marže inače dosta visoke, i uvek u tom sniženju od 10, 20, pa čak i 30 odsto, oni nađu računicu za sebe. Svakako ne bi ulazili u takve akcije da ne mogu da profitiraju. Jednostavno odrede granicu ispod koje ne bi išli, a koja je za kupce atraktivna, tako da mislim da se tu, na neki način, usklade interesi potrošača i trgovaca”, objašnjava u razgovoru za “Blic Biznis”.

Hamović ipak podseća da popusti u Srbiji nisu tako veliki, odnosno “ekstremni”, kao u inostranstvu.

“Bila sam svedok sniženja u Americi, koja su mnogo atraktivnija čak i od evropskih. Tamo na akcijama i popustima možete pronaći veoma kvalitetne stvari za samo nekoliko dolara, čega u Evropi nema baš tako često. Kod nas su sniženja manja, ali ipak veoma privlačna kupcima”, ističe naša sagovornica i dodaje da kolika god bila razlika između tržišta, interesovanje postoji sa obe strane, i trgovaca i potrošača, inače se “crni petak” ne bi ponavljao iz godine u godinu.

Ono što je važno, savetuju poznavaoci, je da u kupovinu ulazite “hladne glave”. Poznato je da u gužvi, potrošači povučenim ponašanjem drugih ljudi, često ne razmišljaju o svemu što bi u običnoj kupovini imali na umu. Prvenstveno, tu se misli na uslove kupovine, zamenu, reklamacije, pa je dobro da se o svemu tome raspitaju pre samog odlaska u tržne centre – jer neki prodavci daju pravo na zamenu, a neki jednostavno kažu da to ne važi za kupovine na “crni petak”.

Skoro 100 miliona evra za jedan dan

U Srbiji ne postoje statistika o ukupnom prometu za “crni petak”. Podaci u pojedinim susednim zemljama pokazuju da su u pitanju velike brojke. Građani Hrvatske su za prošlogodišnji “crni petak”, tako potrošili 92,7 miliona evra, što je bilo 20 odsto više u odnosu na isti dan 2017. godine. Broj izdatih računa istovremeno je bio veći za četiri odsto.

Kako je sve počelo?

“Crni petak” dobio je naziv po tome što tada računi potrošača prelaze sa crvenog u crno.

Još krajem 19. veka američki trgovci su shvatili da je Dan zahvalnosti odlična prilika za povećanje zarade, pa su upravo oni krivi za ovu pomamu koju osim u SAD, danas postoji u svim delovima sveta.

Prva kriza Crnog petka nastupila je posle Velike ekonomske krize 1929. godine kada je, zbog nedostatka novca, Crni petak na 10 godina prestao da postoji .

Međutim, 1939. godine novembar je imao 5 nedelja. Trgovci su kalkulisali da će kupovina poklona za Božić i Novu Godinu početi kasnije. Tako su odlučili da vrate “Crni petak” koji je u svetu opstao do danas, a u Srbiji poprima sve ozbiljnije razmere.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Dolazi najluđi šoping dan – evo kolika će biti sniženja za “Crni petak”". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Gradjani predlažu investicije za narednu godinu 

Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up