Vodostaji Velike i Zapadne Morave i Ibra toliko su niski da se svakodnevno pojavljuju nova ostrvca. Ribari tvrde da ne pamte ovakve scene za poslednjih 30 godina. Ipak, iz Hidrometeorološkog saveza tvrde da je ovakvo stanje normalno za ovo doba godine.
Iz Hidrometeorološkog saveza je rečeno da su kapetanijama dali upozorenja i preporuke da bi nizak vodostaj mogao da ugrozi plovidbu velikih brodova.
Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a Milan Nikolić, šef Lučke kapetanije “Beograd”, rekao je da se plovidba odvija nesmetano uz nekoliko ograničenja koje je Lučka kapetanija “Prahovo” izdala u saradnji sa nadležnim organima.
Nikolić je pojasnio da je Kapetanija u saradnji sa Hidroelektranom “Đerdap dva”, RHMZ-om i Direkcijom za održavanje plovnih puteva izdala saopštenje i ograničila plovidbu u nizvodnom predpristaništu HE “Đerdap dva”, gde je makismalni dozvoljeni gaz plovila ograničen sa 180 centimetara.
“Sa druge strane, kada govorimo o tim ogrničenjeima, Direkcija za vodne puteve izvršila je dodatno obeležavanje od 1237. kilometra od Sremskih Karlovaca do 1247. kilometra, sa tri dodatne bove suzila je malo plovni put ali što se tiče plovidbe na rekama nesmetana je plovidba i u plovnom putu ima dovoljno plovnih dubina”, istakao je Nikolić.
Kod “Đerdapa dva” na Dunavu je najkritičnija tačka gde je samo ograničen gaz plovilima.
Veći problem može da bude i košava. “Poznato je da duva tri ili sedam dana, tako da lučke kapetanije Veliko Gradište i Pančevo na čijem području su najjači udari, redovno prate stanje i u skladu sa tim će izdavati potrebna upitstva”, rekao je Nikolić.
Vlasnici splavova treba da obrate pažnju
Kada je vodostaj ekstremno nizak i ispod uobičajenih vrednosti u ovom delu godine, kada se plutajući objekti nalaze na suvom, vlasnici splavova moraju da obrate pažnju na bezbednost svojih objekata kada vodostaj počne da raste.
“Svaki dodir sa tlom i sa dnom može da dovede do strukturnih oštećenja u materijalu od koga je izgrađen na pontonima i da dovede do neželjenih efekata i da dođe do prodora vode”, ukazuje Nikolić.
Pozivaju se vlasnici plutajućih objekata koji su dodirnuli dno da obrate pažnju prilikom dolaska vode u narednom periodu.
Prema njegovim rečima, na Tisi se plovidba obavlja nesmetano, na Savi se plovidba, uz lađarima poznate kritične sektore, odvija takođe nesmetamo.
“Od 12. novembra su posebna pravila kod Ostružničkog mosta, izmešta se plovni put, i plovidbeni otvor na drumskom mostu, zatvara se uzvodni plovidbeni otvor na železničkom mostu, ograničeni su sastavi brodova, zabranjena je plovidba plovilima za rekreaciju a za sve dodatne informacije zainteresovana lica mogu se obratiti Kapetaniji”, pojasnio je Nikolić.