Izgradnja deonice Koridora 11 od Surčina do Obrenovca, ušla je u završnu fazu. Nova deonica spojiće Obilaznicu oko Beograda sa već otvorenim auto-putem do Čačka, čime se omogućava jednostavan pristup novom koridoru.
Tokom izvođenja na projektu je napravljeno nekoliko značajnih izmena. Čeona naplatna stanica za ulazak na auto-put “Miloš Veliki” neće se nalaziti u Jakovu, već će ostati na trenutnoj poziciji desetak kilometara južno od Obrenovca.
Istovremeno, bočna naplatna rampa na Obrenovačkoj petlji se ukida. Da bi privremena naplatna stanica kod Obrenovca mogla da postane trajna moraće da se prilagodi građevinski, proširi i dogradi sa pratećim funkcijama.
Ta saobraćajnica zaobilazi Beograd za one koji dolaze sa severa zemlje.
“Pre svega povezivanje Beograda sa Čačkom i Južnim Jadranom, a to je i omogućavanje veze između postojećih auto-puteva koji vode ka Zagrebu i Novom Sadu za povezivanje sa Barom, Boljarima i Crnom Gorom”, kaže Ljubomir Vlaisavljević, glavni projektant CIP-a.
Najviše posla ostalo je da se završi na dve velike petlje, u Surčinu i u Obrenovcu. Glavni most preko Save i Kolubare se asfaltira.
“To je niz od sedam mostova od kojih jedan glavni most most preko Save, a ostali mostovi su prilazni rasponi po 50, 60 metara i nalaze se i sa desne i sa leve strane Save. Za svaki smer postoje po tri kolovozne trake jedna zaustvana traka pa puta dva za svaki smer. Postoje i pešačke staze širine 0.75 metara”, kaže Nada Pavlović iz CIP-a.
Druga važna izmena na projektu je novo isključenje sa auto-puta u Jakovu, čime će biti otvoreno novo i jedino isključenje na celoj trasi od Surčina do Obrenovca. Nepostojanje veze sa lokalnom mrežom puteva bila je jedna od najvećih zamerki projektu.
Vrednost projekta deonice Surčin-Obrenovac je 208 miliona evra, a glavni izvođač je kineska kompanija “China Communications Construction Company”.