U Srbiji raste prodaja automobila – u prvih devet meseci za 13 odsto. Upućeni kažu da je iza toga povećana kupovina automobila od strane kompanije. Prodato je 26.500 vozila uglavnom u Beogradu. I dalje su najprodavaniji automobili koje proizvodi “Škoda” i “Fijat”.
Trgovci kažu da je prodaja daleko od mogućnosti tržišta čiji su okviri do 60 hiljada vozila godišnje. Polovna vozila se i dalje nekontrolisano uvoze.
Za pet godina 800 hiljada polovnjaka starijih od 11 godina ušlo je u Srbiju i ozbiljno prete da ekološki ugroze život u gradovima.
“Ja mislim da je to tužan podatak da su to vozila preko 85 odsto evro 3 i evro 4 koja su odavno zabranjena u Evropi”, kaže Miloš Perović iz Udruženja uvoznika vozila i delova.
Sve se više prodaju hibridna vozila – rast je preko 460 odsto u odnosu na prethodnu godinu kada se gotovo nisu kupovala, a “Tojota” je vodeća u njihovoj prodaji.
“Radi se o nekom zdravom ekonomskom okruženju koje se formiralo, a što se reflektuje u tome da se kupci sve više i više odlučuju za novo vozilo”, navodi Robert Lukić iz “Tojote”.
Intresantno je da se sada kupci opredeljuju više za benzin nego za dizel, zbog novih motora, manje kubikaže i manje potrošenje goriva.
“Ono što mogu generalno reći, to je neki odnos između kupovine benzin i dizel vozila –60 prema 40, ali u korist benzinaca”, kaže Ana Babić iz “Nisana”.
Raste kupovina komercijalnih vozila gde je “Fijat” apsolutni favorit sa više od 2.000 prodatih kombija i dostavnih vozila. Tome su svakako doprineli popusti koje ta domaća kompanija daje malim privrednicima.
Polovnjaka dvaput više nego što se traže
Za prvih šest meseci ove godine u Srbiju je uvezeno oko 76.000 polovnih vozila, a samo u junu 13.000.
Došli smo u pomalo paradoksalnu situaciju, kažu stručnjaci, da polovnih automobila na tržištu imamo dva puta više nego što se oni traže.