U Osnovnoj školi „Goračići“ od ove školske godine organizuje se pilot projekat obogaćeni jednosmenski rad. Naša škola opredelila se za 2 radionice: „Verujte u sebe i svoje snove“ i „Kako najbolje da učim?“ Prva je namenjena samo devojčicama i nudi im korisne savete i ideje u sticanju samopouzdanja i pravom izboru zanimanja. Cilj prve je da osnažimo što više devojčica sa sela da nastave da se školuju i da se jednog dana bave onim što zaista vole i u čemu su najbolje. Druga je vezana za različite tehnike učenja i namenjena je svima. Projekat je počeo da se realizuje 24. septembra 2019. od 13.30-16.30 i u njemu učestvuju učenici od 5-8. razreda.
Prva tema prve radionice nosi naziv „Upoznajmo sebe“. Cilj ove radionice je da se deca međusobno bolje upoznaju i postanu svesna svojih osobenosti. U radionici je učestvovalo 14 devojčica. Svaka se predstavila onako kako voli da je zovu i istakla šta je to u čemu zaista uživa da radi. Otkrile su nam da među njima ima nadarenih projektanata, šminkera, frizera, poslastičara, odbojkašica. Zatim su zamišljale koja bi životinja volele da budu i zašto. Kada je reč o izboru životinja, njihovi odgovori bili su zaista originalni i simpatični-bilo je tu paunova, pčela, riba, tigrova, lavova, kuca, maca…Neko je u toj životinji video svoje prave karakteristike, a neko je želeo da kroz radionicu stekne upravo osobine te životinje, jer je to ono što im je nedostajalo da bi bile samopouzdane. U seledećoj aktivnosti svaka učenica navela je po čemu je osobena i neponovljiva.
Na kraju prve radionice učenice su pravile bedževe kojima su predstavljale sebe. Šetale su ponosno, kao manekenke, noseći svoje zaštitni znak. Čas je bio dinamičan jer su učenice sve vreme bile aktivne i otvorene za saradnju. Posebno nam je drago što se radionici priključila učenica koja radi po IOP-u 2 i koja do sada nije imala nijednu devojčicu u odeljenju, jer je godinama u društvu 7 dečaka. Ona je rado učestvovala u svima aktivnostima i odgovarala na pitanja sa lakoćom i osmehom.
U drugoj radionici učenice su imale priliku da vide film “Bili Eliot”. Pre samog filma na tabli su dobile 7-8 ključnih reči. Na osnovu tih reči trebalo je da postavljaju da/ne pitanja i zaključe o čemu će se u filmu raditi. Film je o dečaku koji je žarko želeo da bude baletan, a njegov rigidni i patrijarhalno vaspitani otac od njega je želeo da napravi boksera. Pružao je otpor sve dok nije shvatio da je njegov sin rođeni baletan. Talenat i naporan rad otvorili su dečaku vrata Kraljevske baletske akademije. Ovaj poučan film izmamio je kako poneki osmeh, tako i po neku suzu. Nakon filma devojčice su zamišljale kako bi se one osećale i reagovale u ulozi oca i sina. Neke su dramatizaciju radile u paru, a neke u grupi.
Drago nam je da im se film dopao i da su same shvatile da na putu do uspeha moraju čvrsto verovati u sebe, bez obzira šta im okolina na to kaže. Autori i realizatori ove radionice su Mirjana Marić, nastavnik engleskog jezika i Ivana Petrović, nastavnik matematike. Prve dve radionice „Kako najbolje da učimo?“ takođe su bile uspešne, uz aktivno učešće učenika. Na početku, učenici su istakli svoja očekivanja od radionica koje pohađaju.
Najveći broj učenika izrazio je želju da nauči da brže pročita lektiru ili da nauče da izdvoje bitne elemente gradiva i brže ih nauče. Razgovarali smo o raznim tehnikama učenja i učeničkim iskustvima sa njima.
Na drugoj radionici učenicima je prikazan film „Kao zvezdice na zemljiˮ u kome je problematizovan odnos školskog sistema prema različitim interesovanjima i sposobnostima dece. Učenici su objašnjavali postupke glavnog junaka, učenika koji se nije uklapao u školski sistem, i izlagali svoje ideje za poboljšanje njegovog učenja, ali i svog budućeg očekivanog uspeha u radu. Kroz film je istaknuta poenta da đaci treba da slede svoja interesovanja i ciljeve koje pred sobom postavljaju.
Posle filma sledio je razgovor o interesovanjima za čitanje. Učenici su dali svoje predloge za knjige koje žele da pročitaju i zapisali svoje ideje. Nastavnik je uputio učenike da za sledeću radionicu ponesu knjige koje žele najpre da pročitaju, jer će one biti najbolji materijal za početne vežbe brzog čitanja budući da će tada brže pamtiti sadržaj koji im je interesantan. Radionicu je osmislila i vodila Milica Milošević, nastavnik srpskog jezika.