Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas da je vrednost investicija na železnici oko pet milijardi evra, da se putnici na modernizovanim prugama vraćaju vozu kao prevoznom sredstvu i da je sledeći cilj da Srbija iskoristi svoj povoljan položaj kao tranzitna ruta za prevoz tereta.
Mihajlovićeva, koja je danas imala sastanak sa direktorima železničkih preduzeća, rekla je novinarima u Vladi Srbije da se, u odnosu na 2012. i 2013, kad se srpskim prugama išlo od 20 do 40 kilometara na sat i ni dinar nije ulagan u obnovu pruga, danas polako menja slika o železnici.
“Od 2014, mi smo zasukali rukave jer je za nas železnica jednako važna kao i auto-putevi koje gradimo. Pored toga što gradimo brzu prugu Beograd-Budimpešta i rekonstruišemo barsku prugu, ulažemo i u regionalne pruge. U 2018, 2019. i 2020. godini ukupno će biti rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga”, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je rekla da zahvaljujući urađenim rekonstrukcijama, vozovi danas na pruzi od Beograda do Valjeva, od Beograda do Vršca ili od Šapca do Zvornika idu u proseku između 80 i 110 kilometara na sat i da na pojedinim linijama ima i do 60 odsto više putnika. “To pokazuje da ljudi žele da se voze vozom, ali vozom koji će biti moderan, sređen i jednako brz kao i autobus”, dodala je ona.
Mihajlovićeva je istakla da je za dobre rezultate i efikasan rad železničkih kompanija posebno važna koordinacija između njih.
V. d. generalnog direktora “Infrastrukture železnice Srbije”, Miroljub Jevtić, rekao je da su regionalne pruge bile u veoma lošem stanju jer u njih nije ulagano veoma dugo, i po 50 ili 100 godina, i da je plan da se u periodu 2018-2020. rekonstruiše oko 800 kilometara regionalnih pruga u koje će biti uloženo oko 330 miliona evra.
“Prugom Šabac-Loznica se ranije išlo od 10 do 30 kilometara na sat, sada se ide 80 kilometara na sat, od Lapova do Кragujevca se išlo do 40 kilometara na sat, a od oktobra će se ići 100 kilometara na sat, što znači da će se od Lapova do Кragujevca stizati za manje od pola sata, po nižoj ceni nego autobusom”, rekao je Jevtić, i dodao da je važno što se kroz rekonstrukcije povećavaju i kapaciteti pruga za prevoz tereta.
V. d. generalnog direktora preduzeća “Srbija voz”, Jugoslav Jović, rekao je da je od 2015. nabavljena 21 elektromotorna garnitura „Štadler“ vozova, i 27 ruskih dizel-motornih vozova, da uskoro kreće modernizacija Tehničko-putničke stanice Zemun, i da je obezbeđeno 100 miliona evra za novi kredit EBRD za nabavku do 20 elektromotornih garnitura. “Među najboljim linijama trenutno su linije iz Beograda prema Vršcu i Valjevu, gde beležimo rast broj putnika, i to pokazuje koliko su važni modernizacija pruga i ulaganje u nove vozove”, rekao je Jović.
V. d. direktora “Srbija karga”, Dušan Garibović, rekao je da je od početka restrukturiranja železničkih preduzeća 2015. godine, „Srbija kargo“ “neutralisao” dugove koji su nasleđeni od jedinstvenog železničkog preduzeća, da posluje na otvorenom tržištu, da je nabavio 16 najsavremenijih vektron lokomotiva i zaposlio 186 mladih mašinovođa.