Budući auto-put, čija je dužina 112 kilometara, imaće 139 objekata, od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka, tri podvožnjaka i deset petlji. Projekat će obuhvatiti regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture. Već se uveliko radi na eksproprijaciji zemljišta. Vrednost radova procenjuje se na oko 800 miliona evra.
Više od osam hiljada vozila svakodnevno je na putu od Preljine do Kruševca, na putnom pravcu koji je na drugom mestu po opterećenju u Srbiji. Auto-put će pre svega preuzeti veliki broj vozila u tranzitu, ali i obuhvatiti regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.
Putnici i meštani kažu da je put postao rizičan i preopterećen, kao i da bi značilo da se izgradi auto-put sa desne strane Morave, pored sela koja su vodoplavna.
Dok se u Kruševcu već uveliko radi na eksproprijaciji zemljišta, o primedbama građana, preduzeća i lokalnih samouprava na trasu koridora, komisija će odlučivati krajem meseca.
Zbog primedbe meštana sela Vrnjci, kojima će vijadukt za pristupnu saobraćajnicu proći preko kuća, razmatraće se položaj petlje.
Pomoćnik ministra građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Đorđe Milić napominje da neće moći da se ispune svi pojedinačni zahtevi građana Vrnjačke Banje, ali da možda nešto može da se uradi u pogledu izgradnje zajedničkog uključenja i isključenja na auto-put između Vrnjačke Banje i Trstenika.
Slaviša Paunović, načelnik Opštinske uprave u Vrnjačkoj Banji, smatra da će se javni interes zadovoljiti na najbolji način, a da to ne bude na štetu građana.
“Naravno da je opština Vrnjačka Banja, što je prva zakonska obaveza, tu da bude za svoje građane, ali ne sme biti ni na uštrb javnog interesa”, kaže Paunović.
Preljina će postati centar važnih saobraćajnica
I u Čačku ističu da planskim i projektnim rešenjima treba raditi na povezivanju starog puta Čačak–Kraljevo sa Moravskim koridorom, ali i izgradnji važnih infrastrukturnih objekta u Preljini, koja će postati centar važnih saobraćajnica.
Pored magistralnih puteva ka Ljigu i Užicu, u Preljini će se povezivati Moravski koridor i auto-put “Miloš Veliki”.
Milan Bojović, pomoćnik gradonačelnika Čačka, navodi da su smatrali za potrebno da na toj lokaciji prostornim planom bude predviđena izgradnja centralne službe hitne pomoći i vatrogasnih jedinica, a u perspektivi možda i heliodroma na krovu tog objekta.
Moravskim koridorom, dugim 112 kilometara, kroz sedam lokalnih samouprava moderna saobraćajnica će povezati dva važna koridora – Koridor 10 i auto-put “Miloš Veliki”.
Konzorcijum “Behtel-Enka” jedini je dostavio ponudu na javnom pozivu za izgradnju Moravskog koridora.
Nakon provere ispunjenosti kriterijuma iz javnog poziva, Radna grupa sačiniće izveštaj i dostaviti ga Vladi, koja donosi odluku o izboru strateškog partnera.