Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju
Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju
18/09/2024
Autor:
Info Press
Izvor: InfoPress
Foto: Shutterstock/ Andrei_R
Najnovije Izmene i dopune Pravilnika o elektronskom fakturisanju i Pravilnika o PDV- u, koje se primenjuju od septembra ove godine, kao i izmene samog SEF-a usloviće brojne promene u svakodnevnom poslovanju obveznika vezano za elektronsko fakturisanje i evidentiranje PDV u SEF. Zbog toga će na zahtev privrednika sutra biti održan sastanak sa predstavnicima ministrastva finasija kako bi ukazali na probleme sa kojima se suočavaju u primeni pomenutih izmena.
Mada je pre nekoliko godina najava E fakture nosila poruku privrednicima da se radi o pojednostavljenju njihovog svakodnevnog posla i brojnim olakšicama, praksa je pokaza nešto drugo. Bojne nejasnoće od samog početka , prilagodjavanja i uhodavanja, pa izmene propisa za elektornsko fakturisanja i propisa o PDV doneli su nove nejasnoće i glavobolje zaposlenima u računovosdstvenim agencijama.
Novo i najbitnije što donosi izmena Pravilnika je da je propisana obaveza opredeljivanja statusa subjekta u pogledu toga da li je obveznik PDV ili ne, kao i odredjivanje poreskog perioda . To znači da svi privredni subjekti koji su na SEFu moraju da ažuriraju svoje podatke. Propisana je i obaveza izdavanja e facture za promet gradjevinskih obekata, zatim izvršene su brojna i značajna promene kod poejdinačnih i zbirnih evidencija PDV gde porivrednici najviše imaju primedbi jer se dupliraju odredjeni poslovi. Propisan je i način evidentiranja prethodnog poreza i sadržana evidencija tog poreza. Obveznik evidentira celokupan ulaz PDV nezavisno od toga da li ima pravo na odbotak ili ne. Evidentioranje se vrši za prethodni period, a rok za evidentiranje je 10 dana po isteku poreskog perioda “, objašnjava Goprana Tanasković iz RPK MO i RO.
Sve ovoo znači da je evidentirnje PDV na SEFu do 10. u mesecu, a korekcije se vrše od 10. do 15. u istom mesecu kada se predaje obrazac , a sve to praktučno znači dupliranje posla za računovodje.
“Novine se odnose i na način na koji se unosi prethodni PDV tako da se za svaki document unosi osnovica PDV a po stopama I to posebno za elktronske fakture , posebno za fiskalne račune i druga dokumenta koja se odnose na smanjenje pojedinih faktura, a posebno I za drugu dokumentaciju gde spadaju facture za neobveznike PDV , a posebno osnov se knjiži kod prometa knjižnog zaduženja, knjižnih odobrenja , avansnog plaćanja , smanjenju avansa, što znači da se svi posebno vode i unose na SEF-u , a sve to zahteva dodatno vreme”, pojašnjava Gorana Tanasković.
Posebniu pažnju, kaže Tanasković,treba obratiti kod sačinjavanja internih računa jer se oni sačinjavaju u roku od 8 dana od dana isteka poreskog perioda u kojem je došlo do prometa dobara, povećanja naknada , izdavanja računa Ili plačanja avansa. Dakle, i dok se govorilo o pojednostavljenju sistema fakturisanja, sada proističu nove nejasnoće i nedoumice koje će valjad a na sutrašnjem sastanku sa predstavnicima minstarstva finnasija biti razjašnjene. Svakako glavobolja računovodjama neće nedostajati, jer je izgleda svako pojednostavljenje procedure za njih dodatni posao, alI i veća odgovornost za koju su predvidjene i kazne u slučaju eventualnih propusta.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju ". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Predstavnici Ministarstva energetike i rudarstva I predstavnici grada Čačka danas su održali tribinu namenjenu građanima, kako bi dobili neophodne informacije kako da se prijave za subvencije koje se dodeljuju u cilju rekonstrukcije i… […]
U užičkom selu Drežnik, u organizaciji Grada Užica, a uz podršku Ministarstva za brigu o selu, u subotu će po četvrti put biti održani „Miholjski susreti sela“. Za ovaj nacionalni projekat Ministarstvo je … […]
Kažu da se svaka turistička destinacija najbolje upoznaje po specijalitetima koje nudi domaća kuhinja. Važno je šta se u tom kraju jede i da li će se to putniku namerniku dopasti. Tako se… […]
Gotovo godinu dana upis u katastar nepokretnosti moguć je isključivo digitalnim putem, uz stručnu podršku profesionalnih korisnika, advokata i geodetskih organizacija i bez odlaska u katastraske službe. Advokatske usluge nekim gradjanima su gotovo… […]
Danas je asfaltiran nekategorisani put u Mesnoj zajednici Teočin, pravac Borovnjaci-Drinčići. Ukupna dužina putnog pravca koji je asfaltiran iznosi je 1035 metara, a ukupna vrednost radova je nešto manje od 6,5 miliona dinara… […]
Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju
18/09/2024
Autor:
Info Press
Izvor: InfoPress
Foto: Shutterstock/ Andrei_R
Najnovije Izmene i dopune Pravilnika o elektronskom fakturisanju i Pravilnika o PDV- u, koje se primenjuju od septembra ove godine, kao i izmene samog SEF-a usloviće brojne promene u svakodnevnom poslovanju obveznika vezano za elektronsko fakturisanje i evidentiranje PDV u SEF. Zbog toga će na zahtev privrednika sutra biti održan sastanak sa predstavnicima ministrastva finasija kako bi ukazali na probleme sa kojima se suočavaju u primeni pomenutih izmena.
Mada je pre nekoliko godina najava E fakture nosila poruku privrednicima da se radi o pojednostavljenju njihovog svakodnevnog posla i brojnim olakšicama, praksa je pokaza nešto drugo. Bojne nejasnoće od samog početka , prilagodjavanja i uhodavanja, pa izmene propisa za elektornsko fakturisanja i propisa o PDV doneli su nove nejasnoće i glavobolje zaposlenima u računovosdstvenim agencijama.
Novo i najbitnije što donosi izmena Pravilnika je da je propisana obaveza opredeljivanja statusa subjekta u pogledu toga da li je obveznik PDV ili ne, kao i odredjivanje poreskog perioda . To znači da svi privredni subjekti koji su na SEFu moraju da ažuriraju svoje podatke. Propisana je i obaveza izdavanja e facture za promet gradjevinskih obekata, zatim izvršene su brojna i značajna promene kod poejdinačnih i zbirnih evidencija PDV gde porivrednici najviše imaju primedbi jer se dupliraju odredjeni poslovi. Propisan je i način evidentiranja prethodnog poreza i sadržana evidencija tog poreza. Obveznik evidentira celokupan ulaz PDV nezavisno od toga da li ima pravo na odbotak ili ne. Evidentioranje se vrši za prethodni period, a rok za evidentiranje je 10 dana po isteku poreskog perioda “, objašnjava Goprana Tanasković iz RPK MO i RO.
Sve ovoo znači da je evidentirnje PDV na SEFu do 10. u mesecu, a korekcije se vrše od 10. do 15. u istom mesecu kada se predaje obrazac , a sve to praktučno znači dupliranje posla za računovodje.
“Novine se odnose i na način na koji se unosi prethodni PDV tako da se za svaki document unosi osnovica PDV a po stopama I to posebno za elktronske fakture , posebno za fiskalne račune i druga dokumenta koja se odnose na smanjenje pojedinih faktura, a posebno I za drugu dokumentaciju gde spadaju facture za neobveznike PDV , a posebno osnov se knjiži kod prometa knjižnog zaduženja, knjižnih odobrenja , avansnog plaćanja , smanjenju avansa, što znači da se svi posebno vode i unose na SEF-u , a sve to zahteva dodatno vreme”, pojašnjava Gorana Tanasković.
Posebniu pažnju, kaže Tanasković,treba obratiti kod sačinjavanja internih računa jer se oni sačinjavaju u roku od 8 dana od dana isteka poreskog perioda u kojem je došlo do prometa dobara, povećanja naknada , izdavanja računa Ili plačanja avansa. Dakle, i dok se govorilo o pojednostavljenju sistema fakturisanja, sada proističu nove nejasnoće i nedoumice koje će valjad a na sutrašnjem sastanku sa predstavnicima minstarstva finnasija biti razjašnjene. Svakako glavobolja računovodjama neće nedostajati, jer je izgleda svako pojednostavljenje procedure za njih dodatni posao, alI i veća odgovornost za koju su predvidjene i kazne u slučaju eventualnih propusta.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju ". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Predstavnici Ministarstva energetike i rudarstva I predstavnici grada Čačka danas su održali tribinu namenjenu građanima, kako bi dobili neophodne informacije kako da se prijave za subvencije koje se dodeljuju u cilju rekonstrukcije i… […]
U užičkom selu Drežnik, u organizaciji Grada Užica, a uz podršku Ministarstva za brigu o selu, u subotu će po četvrti put biti održani „Miholjski susreti sela“. Za ovaj nacionalni projekat Ministarstvo je … […]
Kažu da se svaka turistička destinacija najbolje upoznaje po specijalitetima koje nudi domaća kuhinja. Važno je šta se u tom kraju jede i da li će se to putniku namerniku dopasti. Tako se… […]
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.