SKIJALISTA SRBIJE UGOSTILA NAJZNACAJNIJE PLANINSKE CENTRE IZ 9 ZEMALJA
Prethodnih nekoliko dana Kopaonik je bio centar susreta predstavnika 20 planinskih centara iz 8 zemalja regiona i kompanija iz oblasti infrastrukture, razvoja i digitalizacije centara. Sada vec davne 2013 godine Skijalista Srbije su u saradnji sa Centrom za istrazivanja i studije turizma razvila brend “MoReSCE” koji je na svakih 5 godina okupljao lidere u industriji planinskog turizma.
Nakon pandemije koja je ostro pogodila industriju turizma i paketu sa klimatskim promenama uticala na razvoj planinskih centara, tema ovogodisnjeg skupa se odnosila na investicije i inovacije a upravo sa ciljem unapredjenja konkurentnosti, boljeg pozicioniranja i lakse dostupnosti. Planinski centri iz Srbije, Slovenije, Bosne i Hecegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Rumunije, Bugarske i Turske su bili prisutni zajedno sa liderima u industriji vestackog osnezavanja, planiranja i razvoja i digitalizacije koji su u konstruktivnoj atmosferi razgovarali o temama virtuelnih sopova za ski karte, produzavanju letnje i zimske sezone, oporavku centara nakon kriza i mnogim drugim temama koje uticu na konkurentnost i razvoj.
Samit planinskih centara Centralne Evrope “MoReSCE” održan je na Kopaoniku u hotelu “Viceroy” u trajanjun od 28. do 30. marta. Samit je okupio eminenetne stručnjake iz ove industrije, a organizovan je od strane “Skijališta Srbije” i Centra za turističko istraživanje i studije turizma. Slogan ovogodišnjeg skupa je “Investicije i inovacije u planinskim centrima”. Kako je ova industrija dosta bila pogođena pandemijom, ali i ratom i klimatskim promenama, ključne teme su se ticale investicija, unapređivanja i daljeg razvoja ski-centara.
Uz ucesce preko 100 delegata, predstavnika Ministarstva turizma i omladine Srbije i Ministarstva ekonomskog razvoja i turizma Crne Gore, MoReSCE je i ovaj put pozicionirao Srbiju kao lidera u oblasti razvoja planinskih centara a Skijalista Srbije za primer najboljih praksi. Posebno nas je radovala promocija “hrane nultog kilometra” Kopaonika i vina iz Fruskogorskog vinogorja sa ucescem 7 vinarija i jednog proizvodjaca sira.