Oni koji putuju ka Požegi, Užicu i Zlatiboru, od nedelje umesto u Preljini, sa auto-puta “Miloš Veliki” isključuju se u Pakovraću. Smanjene su gužve kroz Čačak, a novim kilometrima moderne saobraćajnice raduju se i privrednici zapadne Srbije.
Obilaznicom oko Čačka od Preljine do Pakovraća putuje se dvostruko duže nego novom deonicom auto-puta, iako je kilometraža gotovo ista.
O značaju auto-puta “Miloš Veliki” najviše govori podatak da je prošle godine zabeleženo skoro dva miliona korisnika više nego 2021.
“To je porast od preko 34 procenta i to nam ukazuje da su naši sugrađani prepoznali prednost korišćenja auto-puta, kada to kažem, pre svega, mislimo na bezbednost učesnika u saobraćaju”, kaže Saša Savić, šef odseka naplate putarine.
Tranzitni teretni saobraćaj preusmeren je na novu deonicu auto-puta, bez gužve i čekanja na semaforima. Saobraćajno rasterećenje olakšava i rad čačanskih privrednika čije su hale i firme uz obilazni put.
“U značajnoj meri smo poboljšali našu operativnost i smanjili operativne troškove čekanja kako na naplatnim rampama tako i na ulasku u naše firme. Ubrzali protok naših roba, kamiona i drugih manipulativnih vozila i u tom smislu postali smo konkurentniji na tržištu”, rekao je Vladimir Krstić, predsednik Foruma privrednika.
Jedanaest kilometara auto-puta oko Čačka samo je još jedan deo na trasi buduće saobraćajnice ka Južnom Jadranu.
“Idemo ka Požegi, idemo ofanzivno i očekujem da ćemo u narednih godinu dana kompletno završiti ovaj projekat od Preljine do Požege”, kaže Tomislav Momirović, ministar saobraćaja.
A do Požege grade se zahtevni objekti, najduži tuneli kojim će kroz planine put spojiti prestonicu sa zapadnom Srbijom.